۱۳۹۵ شهریور ۱۵, دوشنبه

فشارها و اذیت وآزاهای محمود سر گل زهی یکی از شکنجه گران ولی فقیه علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فشارها و اذیت و آزارها و محدودیتها  علیه زندانیان سیاسی هموطن  بلوچ زندانی در زندان مرکزی زاهدان  در طی روزهای اخیر شدت یافته است .
 یکی از زندانیان سیاسی که در روزهای اخیر تحت فشار و اذیت و آزار زندانبان ولی فقیه قرار گرفته است زندانی سیاسی  وحید هود متولد ۱۳۶۶ است.  اواسفند ماه  ۱۳۹۱ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر گردید.زندانی سیاسی وحید هود چند روز پیش بدون هیچ دلیلی به بند دیگری منتقل گردید  و در سلولی وی  را قرار دادند که معروف به سلول ورودیها می باشد و اکثر کسانی که در این سلول هستند معتاد و از  زندانیان عادی خطرناک می باشند ازدحام در این سلول به حدی است که او ناچار است زمین خواب باشد .زندانبانان ولی فقیه به انتقال وی و قرار دادن او تحت فشارهای غیر انسانی اکتفا ننمودند  واو را  به مدت ۳ ماه  از ملاقات با خانواده اش محروم نموده اند.او همچنین حق خروج از بند را ندارد حق رفتن به مسجد فرهنگی و کلاس قرآن را ندارد و حتی از تماس با سایر زندانیان سیاسی و عادی محروم می باشد  و عملا برای او شرایط زندان در زندان ایجاد نموده اند .
فشارهای روحی واذیت و آزارها و رفتارهای غیر انسانی توسط فردی به نام محمود سرگل زهی مسئول فرهنگی  و مداح زندان صورت می گیرد .این فرد از شکنجه گران منفور زندان زاهدان می باشد . این شکنجه گر کینه ای غیر انسانی نسبت  به هموطنان بلوچ و بخصوص اهل سنت دارد و هنگام سخنرانی به عقاید هموطنان اهل سنت توهین می کند و با آنها رفتاری وحشیانه دارد .این فرد شکنجه گر خطاب به زندانی سیاسی وحید هود گفته است که شرایطی بدتر از این را برایت در زندان ایجاد خواهم کرد. این فرد مجری فرامین بازجویان وزارت اطلاعات در زندان است.
زندانی سیاسی وحید هود پس از دستگیری در سال ۹۱ به سلولهای انفرادی اداره  اطلاعات منتقل گردید و به مدت ۳ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات چاه بهار و زاهدان تحت وحشیانه ترین شکنجه های ضدبشری قرار گرفت و در اثراین  شکنجه ها که هنوزآثار آن بر جسم وی عیان می باشد  رنج می برد. با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات و ارسال آن به ۳ شعبه دادگاه انقلاب جمعا به ۳۵ سال و ۶ ماه و ۵۰ میلیون تومان محکوم شده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشار،اذیت و آزار و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه این زندانی سیاسی هموطن بلوچ را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار قدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه و اذیت و آزار علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۵ شهریور٩٥ برابر با ۴ سپتامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران

هیچ نظری موجود نیست: