۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

بازجویان وزارت اطلاعات همچنان زندانی سیاسی علی معزی را تحت فشارهای طاقت فرسا قرار داده اند



 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  بیش از ۸ روز است که زندانی سیاسی علی معزی  در قرنطینه بند ۴ زندان اوین زندانی و تحت فشارها و اذیت و آزارهای مستمر بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد

روز سه شنبه ۱۷ شهریور ماه  زندانی سیاسی علی معزی بطور ناگهانی فراخوانده شد و به وی گفته شد که او به زندان گوهردشت کرج منتقل خواهد شد و بلافاصله آن را عملی نمودند. اما زندانبانان ولی فقیه در زندان گوهردشت کرج از پذیرفتن وی خوداری کردند و او را بعد از چند ساعت به زندان اوین بازگرداندند . ابتدا او  به بندی که قبلا در آن زندانی بود  یعنی بند ۸ بازگردانده شد اما از پذیرفتن وی خوداری کردند  و نهایتا او را به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل نمودند.
طبق قوانین سازمان زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  زندانی حداکثر باید  ۴۸ ساعت در قرنطینه نگهداری شود. چراکه قرنطینه محلی برای نگهداری موقت زندانی است . به همین نسبت امکانات آن بسیار محدود است و دائما زندانیان جدید به قرنطینه آورده می شوند و سپس به بندهای مختلف منتقل می شوند.
 زندانی سیاسی علی معزی که از زندانیان دهه ۶۰ می باشد و در اثر شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات دچار ناراحتیهای مختلف جسمی است  و از بیماری سرطان رنج می برد و در طی سالیانی که در زندان  می باشد بازجویان وزارت اطلاعات به عمد به منظور زجر کش کردن وی از درمان او مخالفت می کنند  و حال هم بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به منظور تحت فشار قرار دادن وی و ایجاد شرایط غیر انسانی او را نزدیک به ۸ روز است که در قرنطینه بند ۴ نگهداری می شود و همچنان در حالت بلاتکلیفی می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی علی معزی که از وضعیت حاد جسمی رنجی می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و شکنجه ، عدم درمان زندانیان سیاسی و سایر جنایتهایی که آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی علیه مردم ایران و زندانیان اعمال می کنند خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آنها به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲۳ شهریور٩٥ برابر با ۱۳ سپتامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران تنها با ذکرمنبع بلامانع است .



هیچ نظری موجود نیست: