۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

ضرب وشتم زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان اردبیل توسط مسئولین اطلاعات زندان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتصاب غذای زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان اردبیل در اعتراض به عدم درمان و ضرب وشتم وحشیانه وی توسط اطلاعات زندان اردبیل.
زندانی سیاسی  هموطن بلوچ شیر محمد شیرانی ۳۱ ساله   ششمین روز است که در  اعتصاب غذای بسر می برد . این زندانی سیاسی هموطن بلوچ که از بیماری کلیوی و سایر بیماریها  رنج می برد  اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.وضعیت جسمی وی به حدی حاد بود که او تقاضای انتقال به بهداری زندان نمود.اما مامورین اطلاعات زندان بجای انتقال او به بهداری زندان و درمان وی ، او را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر به شکستن سر وی و متعاقب آن دچار خونریزی گردید و علیرغم شکستن سر  و بیماری شدید وی، او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان اردبیل منتقل کردند و از هر گونه درمان محروم نمودند .
ضرب و شتم وحشیانه این زندانی سیاسی توسط پرویز سور آذر و سجاد قهرمان زاده از مسئولین اطلاعات زندان اردبیل صورت گرفت. این ۲ فرد بطور دائم   زندانیان سیاسی و عادی  را مورد ضرب و شتم و اذیت و آزار و شکنجه قرار می دهند
زندانی سیاسی شیر محمد شیرانی ۸ سال پیش دستگیر گردید و به مدت ۲ سال در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات زندانی بود و در طی این مدت  مورد غیر انسانی ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت .پس از آن  با پرونده سازی دروغین  بازجویان وزارت اطلاعات او را    به دادگاه فرمایشی انقلاب منتقل نمودند و به ۲۲ سال زندان در تبعید محکوم نمودند.   این زندانی سیاسی هر ۶ ماه یکبار با خانواده اش می تواند ملاقات داشته باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضرب وشتم وحشیانه  زندانی سیاسی بیمار که منجر به شکسته شدن سر وی و انتقال او به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و سرکوب خونین مردم ایران خواهان ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و جنایتکار جنگی و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر ۸ می  ۲۰۱۶


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: