۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

قتل یک مرد سالخورده در کلانتری ۱۲ شهر زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یک مرد سالخورده در کلانتری ۱۲  شهر زاهدان به قتل رسید.
 هفته گذشته ماموران کلانتری ۱۲ شهرزاهدان به یک پارچه فروش از هموطنان بلوچ در خیابان عمار شهر زاهدان مراجعه می کنند و به صاحب مغازه می گویند که پارچه های موجود در مغازه قاچاق می باشد . صاحب مغازه با آوردن برگ خرید و سایر مدارک به آنها نشان می دهد که آنها را بطور قانونی خریداری نمود ه اند ماموران نیروی انتظامی پس از مشاهده برگه خرید به صاحب مغازه می گوید که باید مبلغی پول به آنها بدهد و اگر نه مغازه او را پلمپ خواهند کرد. اما صاحب مغازه به آنها می گویند که ما مالیات می دهیم و دیگر نمی توانیم  به شما هم باج بدهیم .
ماموران کلانتری اقدام به بردن ۵ طاقه پارچه از مغازه می کنند.،صاحب مغازه مقاومت می کند و به آنها اجازه نمی دهد و بین آنها مشاجره ای لفظی پیش میآید.
سایر مغازه داران و مردم وقتی که متوجه این باجگیری می شوند  به حمایت از صاحب مغازه بر می خیزند که منجر به اعتراضات مغازه داران و مردم  در آن محل می گردد. در این اثنا مالک مغازه آقای نیاز محمد رخشانی که بیش از ۷۰ سال سن داشت برای پایان دادن به این مسئله وساطت می کند و مردم را آرام می کند و به ماموران کلانتری می گوید:شما بروید ،این کار درستی نیست که از یک کاسب پول بگیرید و پارچه های آنها می خواهید ببرید.ماموران کلانتری اقدام به ضرب و شتم این مرد مسن در مقابل چشمان مردم می کنند و سپس او را با خود به کلانتری می برند وساعتی بعد او در کلانتری به طرز مشکوکی به قتل رسانده می شود .
در پی فوت این مرد سالخورده مردم نسبت به قتل وی اعتراض می کنند اما مسئولین به آنها قول می دهند که به این مسئله رسیدگی خواهند کرد و مسئولین آن را مجازات خواهند کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل مشکوک این مرد سالخورده در کلانتری و باجگیری از مغازع داران شهر را محکوم می کند و  مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب مردم در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر ۰۳ آوریل  ۲۰۱۶




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: