۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

استمداد جوان زندانی در آستانه کور کردن چشم دوم وی به دستور قوه قضاییه ولی فقیه


بنابه گزارش رسیده به «فعالین  حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی مجتبی یساولی در آستانه اجرای حکم قرون وسطایی و ضدبشری کور نمودن چشم سمت  چپ قرار دارد.
زندانی مجتبی یساولی ۳۵ ساله در بند ۲ زندان گوهردشت کرج در آستانه اجرای وحشیانه و ضدبشری کور شدن چشم توسط دادگاه های ولی فقیه آخوند علی خامنه ای قرار گرفته است . به وی اعلام شده است که قوه قضاییه ولی فقیه قصد دارد چشم سمت چپ وی را روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه  کور نمایند. پیش از این بدستور و توسط قوه قضاییه آخوند علی خامنه ای چشم راست وی کور شده بود.
در بخشی از پیام کوتاه زندانی مجتبی یساولی که از زندان به بیرون داده است چنین آمده است; « الان یک دولت داره نادانی می کنه. من مجتبی یساولی هستم از شهرستان قم. متولد سال ۵۹ هستم. ۳۵ ساله. ۷ سال است که در زندان بسر می برم. ۱ سال و نیم پیش یک چشمم قصاص شده چشم دومم هم در آستانه قصاص شدنه. سمت چپم اجرا شده سمت راستم در حال اجرا شدنه. چشم راستم هم الان یک خرده دیدش کم شده. راه نمی تونم برم. نمی تونم بنشینم، نمی تونم چیزی بخونم. از وقتی یک چشمم را قصاص کردن این مشکل برام پیش اومده. قران گفت در برابر ظلم از مال و جانتون بگذرید. ما هم در برابر ظلم از جان و مالمون گذشتیم.طی درگیری بود که این پیش اومد من که میگم آقا من نادانی کردم جوانی کردم جلو خشمم را نتوانستم بگیرم. حالا یک دولت چی؟ قوه قضاییه چی؟ اینها دارن چکار می کنن. من از جوامع بین المللی می خوام رسیدگی کنند. من از نظر جسمانی ریختم بهم در حال نابود شدنم. از وقتی یک چشمم را گرفتند نابود شدم. وای به حال دو تا چشم نداشته باشی. من از جوامع بین المللی می خوام به دادم برسید.خانواده طرف مقابل می گن باید ۲۵۰ میلیون پول نقد بدی در توانایی من و خانواده ام هم نیست. من تکنسین متالوژی هستم. شاغل بودم و ۱۴ سال سابقه کار دارم. توی شرکت کار می کردم. قوه قضاییه میگه قصاصت می کنم تا آخر عمرت هم نگهت می دارم توی زندان. من میگم این حقوق بشر کجاست.»
قوه قضاییه ولی فقیه با تحریک و تشویق شاکی سعی دارد که این حکم ضدبشری به اجرا در آورده شود و محکوم را بین پرداخت مبلغ نجومی ۲۵۰ میلیون تومان که به هیچ وجه  قادر به پرداخت آن  نیست و یا اینکه چشم چپ وی روز سه شنبه کور خواهد شد مخیل کرده است.قوه قضاییه ولی فقیه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه خواهان این عمل وحشیانه و ضدبشری است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و سایر مراجع بین المللی  خواستار دخالت برای ممانعت از اجرای قوانین قرون وسطایی و ضدبشری در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر ۱۴ می  ۲۰۱۶

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: