۱۳۹۵ اردیبهشت ۳۱, جمعه

به تعویق انداختن چندین باره درمان فعال کارگری در آخرین لحظات


بنابه گزارش رسیده به «فعالین  حقوق بشر و دمکراسی در ایران» درمان فعال کارگری و حقوق کودکان  درآخرین لحظات به تعویق افتاد  و چندین ساعت در بیمارستان از غذا و آب نوشیدنی محروم بود.
روز چهارشنبه  ۲۹ اردیبهشت ماه صبح زود،  فعال کارگری و کودکان زندانی بهنام ابراهیم زاده از زندان خارج و به بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی موسوم به خمینی تهران منتقل گردید و پس از مدتی انتظار طبق شیوه معمول و همیشگی به وی گفته شد که درمان وی به زمان دیگری موکول شده است.او از ساعت ۱۲:۰۰ تا ساعت ۲۱:۰۰ در بیمارستان در انتظار انتقال به زندان بسر  برد.
در طی این مدت فعال کارگری و کودکان، زندانی  بهنام  ابراهیم زاده  از غذا خوردن و نوشیدن آب محروم بود و تحت فشارهای شدید روحی و رفتارهای غیر انسانی قرار داشت.
سپس حوالی ساعت ۲۱:۰۰ از بیمارستان به زندان منتقل  و حوالی ساعت ۰۱:۰۰ بامداد وارد زندان گردید.
یکی از شیوه های معمول و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات  علیه زندانیان سیاسی بیمار که به بیمارستان منتقل می شوند از زمان خارج شدن از زندان تا زمان برگشت از خوردن غذا و نوشیدن آب محروم می باشند. این فشارها و اذیت و آزارها به این  منظور  است که زندانیان سیاسی بیمار از انتقال به بیمارستان خوداری کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی بیمار به بیمارستان و در آخرین لحظات بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به تعویق انداختن درمان آنها به زمان دیگری  و همچنین عدم دسترسی آنها به غذا و آب نوشیدنی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول خرداد ۱۳۹۵ برابر ۲۱ می  ۲۰۱۶

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: