۱۳۹۴ اسفند ۱۴, جمعه

تشدید فشارها و اذیت و آزار زندانیان در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  به منظور تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و عادی زندان گوهردشت زندانبان ولی فقیه اقدام به قطع  آب گرم  حمام ها و وسایل گرمایشی نمودند.
در طی چندین روز گذشته زندانیان سیاسی و عادی از داشتن  آب گرم برای استحمام ووسایل گرمایی در بندها محروم می باشند و زندانیان در هوای سرد زمستانی  قادر به استحمام با آب سرد نیستند و تحت فشارهای مستمر زندانبانان  می باشند .
زندانیان سیاسی و عادی زندان گوهردشت کرج بارها به زندانبانان مراجعه نمودند و علت قطع بودن آب گرم و خاموش بودن شوفاژها شدند اما زندانبان از پاسخگویی طفره می روند و هر روز به زندانیان وعده اینکه این مشکل حل می شود را می دهند اما تا به حال هیچ اقدام جدی در این باره صورت نگرفته است .
زندانیان زندان گوهردشت کرج  همچنین از  عدم درمان جدی و تامین دارو شدیدا رنج می برند آنها همچنین از ازدحام بیش از حد ، وضعیت بسیار بد بهداشتی  در رنج می باشند.
فشارها و اذیت و آزارها بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد و توسط زندانبان ولی فقیه به اجرا در می آید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید فشارها و اذیت و آزرها علیه زندانیان در زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از گزارشگر ویژه و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب و اذیت و آزار زندانیان در ایران اقدام  نماید .



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ برابر با ۰۴ مارس ۲۰۱۶

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: