۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

درگیری خونین باند مافیایی در زندان گوهردشت کرج منجر به مرگ یک زندانی و زخمی شدن ده ها زندانی دیگر شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» طی یک درگیری خونین که در بند ۳ سالن ۱۸ زندان گوهردشت کرج روی داد حداقل یک کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت.
روز دوشنبه ۲ فروردین ماه  بعد از ظهر باندهای مافیایی که در توزیع مواد مخدر و سرکوب زندانیان سیاسی و زندانیان معترض علیه شرایط غیر انسانی  توسط وزارت اطلاعات و زندانبانان ولی فقیه بکار گرفته می شوند . در یک درگیری خونین و گسترده منجر به مرگ  یک زندانی بنام بابک قیاسی که به اتهام سرقت زندانی  و محکوم به ۳ سال شده بود با ده ها ضربات تیزی بشدت زخمی نمودند و پس از انتقال به بهداری زندان جان باخت. در این درگیری خونین ده ها نفر زخمی شده اند که از جمله آنها می توان نام زندانی غلام شکری که از ناحیه کتف و قلب مورد اصابت قرار گرفته  در وضعیت وخیم و در کوما در بیمارستان مدنی کرج بستری می باشد.
زندانبان ولی فقیه هنگام درگیری هیچ دخالتی برای پایان دادن به درگیری ننمودند و تا مدتی بعد از پایان درگیری وارد بند شدند و کشته و زخمی ها را از بند خارج نمودند.
حدود ۳۰ زندانی که اکثر آنها زخمی می باشند از بند ۶ به سالنهای ۳۳ و ۳۵  بند  ۱۰   زندان گوهردشت کرج منتقل شدند و علیرغم خونریزی شدید هنوز هیچ کدام از آنها را مورد درمان قرار نداده اند . اسامی زخمی شدگان که از ناحیه صورت ،کتف،پا و دست زخمی می باشند به قرار زیر می باشد;
 سالن ۳۳ بند۱۰ زندان گوهردشت کرج :  ۱ـ سید جمال موسوی  ۲ـ مرتضی کریمی ۳ـ حسن... ۴ سید حسن حسینی پور معروف به حسن بلبل   ۴ـ   سعید عباسپور  ۵ـ داود جهانگیری
سالن ۳۵ بند ۶ زندان گوهردشت کرج: مجتبی رضا نیا ،محمد مدیری ، سعید سرمستی ،ناصر بابایی ،محمدرضا خلیل زاده ،آیت قاسمی دلفانی ،یزدان علی دادیان، بیژن دیبافرد ، مجتبی اجلالی ، حسین آیتی وند

باند مافیای توزیع کننده مواد مخدر در  سالن ۱۸ بند ۶ توسط داریوش امیریان مدیر داخله زندان که مواد مخدر آنها را تامین می کند و تحت امر وی برای توزیع و سرکوب زندانیان سیاسی و زندانیان معترض عمل می کند.علاوه بر فرد نامبرده فوق اطلاعات زندان و گودرزی رئیس بند قرنطینه در وارد کردن  موادر مخدر و قرار دادن آن در اختیارباندهای مافیای و بکار گیری آنها برای  سرکوب زاندانیان سیاسی و عادی استفاده می کنند.
نجم الدین حسینی رئیس سابق بند ۲ زندان گوهردشت کرج معروف به دار قرآن و پسر خواهر داریوش امیریان مدیر داخله فعلی  زندان گوهردشت کرج  در خرداد ماه ۹۴در حین توزیع مواد مخدر بین باندهای مافیایی در بند ۲  به دلیل عدم  همکاهنگی و دادن حق حساب  به رئیس زندان و اطلاعات زندان دستگیر شد و پس از مدتی با سمت بالاتری به زندان دیگری منتقل گردید.
از طرفی دیگر در حال حاضر زندانی سیاسی کاکاوند از هوادران سازمان مجاهدین خلق ایران در بند ۶ زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد. همچنین در بند ۱۰ این زندان فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده و زندانیان سیاسی ارژنگ داودی در کنار زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می شوند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکارگیری باندهای مافیایی زندان برای پخش مواد مخدر و سرکوب زندانیان سیاسی و زندانیان معترض به شرایط غیر انسانی زندان توسط وزارت اطلاعات و زندانبانان ولی فقیه که با ایجاد درگیریهای خونی منجری به مرگ زندانیان و معلول نمودن آنها می شوند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به عمال قرون وسطایی رژیم ولی فقیه در زندانها است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ فروردین ۱۳۹۵ برابر ۲۲ مارس ۲۰۱۶



گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: