۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

یورش وحشیانه نیروهای ویژه به سالن زندانیان سیاسی و سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای در زندان گوهردشت کرج


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یورش وحشیانه نیروهای ویژه سیاه پوش ونقاب پوش به  سالن ۱۲  زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج.

صبح روز شنبه ۲۲ اسفندماه حوالی ساعت ۱۰ صبح  انبوهی از نیروهای ویژه سیاه پوش و نقاب پوش به فرماندهی داریوش امیری معاون اجرایی زندان گوهردشت کرج  از شکنجه گران و جنایتکاران علیه بشریت در طی چند دهه اخیر و همچنین رئیس اطلاعات زندان به سالن ۱۲ معروف به سالن زندانیان سیاسی بند ۴ زندان گوهردشت کرج یورش بردند و با برخوردهای وحشیانه و ضدبشری تمامی زندانیان سیاسی سالن ۱۲ را  به محوطه زندان منتقل کردند و تحت عنوان بازرسی اقدام به تخریب ، پخش و سرقت وسایل شخصی زندانیان سیاسی نمودند .
همزمان نیز یکی از ماموران زندان دوربین بدست گرفته بود و از یورش ، تخریب و سرقت وسایل شخصی زندانیان سیاسی  فیلم تهیه می کرد.
زندانیان سیاسی در اعتراض به این یورش وحشیانه به مقابله و دفاع از خود برخاستند و اقدام به سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه رهبر و همچنین اقدام به خواندن سرودهای انقلابی بصورت جمعی نمودند .نیروهای مهاجم که با مقاومت و سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای مواجه شده بودند وحشت زده و با سرعت از سالن خارج شدند.
داریوش امیری و رئیس اطلاعات زندان هنگام خارج شدن از سالن ،۳ تن از زندانیان نظامی را به بندهای ۱۰ ، ۳ و ۱  منتقل نمودند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد : بهزاد ترحمی، فرید آزموده و ایرج حاتمی. برخی گزارشها حاکی از آن است که ۲ تن از این زندانیان نظامی در اعتراض به یورش و انتقالشان به بندهای دیگر  دست به اعتصاب غذا زده اند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران  یورش وحشیانه و غیر انسانی به سالن زندانیان سیاسی و بهم ریختن ، تخریب و سرقت وسایلشخصی آنها و انتقال ۳ زندانی نظامی  به بند عمومی به منظور افزایش فشار بر آنها را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  خواستار اقدام فوری بمنظور کاهش فشارها علیه زندانیان سیاسی در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ برابر ۱۲ مارس ۲۰۱۶



گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: