۱۳۹۴ اسفند ۱۵, شنبه

اعتراض گسترده کارگران نی بر نیشکر هفت تپه و مسدود کردن درب ورودی شرکت


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » کارگران نی بر  کارخانه نیشکر هفت تپه در اعتراض به ماه ها به تعویق افتادن حقوق خویش اقدام به بست نشستن در مقابل درب ورودی کارخانه شدند و از عبور و مرور ممانعت به عمل آوردند.
روز شنبه ۱۵ اسفند ماه  کارگران نی بر نیشکر هفت تپه در اعتراض به تعویق افتادن ماه ها حقوق خویش درب اصلی کارخانه نیشکر هفت تپه را مسدود نمودند و از عبور و مرور ممانعت کردند . کارگران نی بر ۴ ماه است که از دریافت حقوق خویش محروم هستند و با مراجعات مستمر  برای دریافت حقوق خویش تا به حال موفق به دریافت حقوق خود نشدند.  کارگران همچنین در طی چند روز گذشته اقدام به اعتراضات گسترده ای برای دریافت حقوق خود نموده اند اما به آنها پاسخ داده می شود که دولت پول ندارد که به شما حقوق بدهد.
کارگران زحمت کش نی بر نیشکر هفت تپه برای امرام معاش خود و خانواده هایشان در طی ماه به امید دریافت حقوق خویش کار می کنند اما مسئولین شرکت ۴ ماه است که حقوق آنها را پرداخت نکرده اند و وضعیت معیشتی آنها به غایت سخت کرده اند و کارگران حتی قادر به تامین غذای روزانه  خانواده خویش نیستند و شرایط سختی را متحمل می شوند.
کارگران نی بر نیشکر هفت تپه همچنین اعلام کرده اند که روز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه به اعتراضات گسترده خود  و مسدود کردن درب اصلی کارخانه ادامه خواهند داد تا اینکه حقوق خویش را دریافت کنند . از طرفی دیگر کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که به کارگران نی بر نیشکر هفته خواهند پیوست چونکه حقوق و مزایا و پاداشت آنها هنوز پرداخت نشده است و مراجعات کارگران برای دریافت حقوق پاداش و مزایا با این پاسخ مواجه می شوند که دولت قادر به پرداخت حقوق آنها نیست .
از طرفی دیگر چند روز پیش کارگران را در مسجد کارخانه نیشکر هفت تپه جمع نمودند و توسط ۴ نفر به آنها اعلام شد که قرار است کارخانه در اختیار بخش حصوصی قرار گیرد و ۴ نفر از کسانی که قرار است کارخانه را در دست گیرند در جمع کارگران حاضر شدند و برای آنها در این مورد سخنرانی نمودند. کارگران نیشکر هفت تپه می گویند که قرار است این کارخانه   در اختیار قرارگاه خلاتم انبیا سپاه پاسداران قرار گیرد.
 کارگران حاضر در این سخنرانی پس از شنیدن این خبر نسبت به واگذاری این کارخانه به بخش خصوص و یا قرار گاه خاتم انبیا سپاه پاسداران ابراز خشم نمودند و در انجا اقدام به اعتراضات گسترده ای نمودند . در حال حاضر در کارخانه نیشکر هفت تپه اعتراضات و اعتصاب ادامه دارد و کارگران خواسته های خویش را به ترتیب زیر اعلام نموده اند .
۱ـ عدم واگذاری کارخانه به بخش خصوص و یا قرارگاه خاتم انبیا سپاه پاسداران
۲ـ پرداخت حقوق معموقه کارگران
۳ـ پرداخت پاداش و مزایای به تعویق افتاده
۴ـ پرداخت به موقع حقوق کارگران
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم پرداخت حقوق به تعویق افتاده، پاداش و مزایای کارگران که بعضا ماه ها از آن می گذرد را محکوم می کند و از اعتراضات و خواسته های به حق کارگران حمایت می کند.  


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ برابر با ۰۶ مارس ۲۰۱۶




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: