۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

تحریم گسترده انتخابات توسط زندانیان زندان مرکزی زاهدان علیرغم تهدید و تطمیع زندانیان


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » علیرغم تهدید و تطمیع  زندانبان ولی فقیه برای وادار کردن زندانیان  به رای دادن ،اکثریت مطلق آنها از رای دادن خوداری کردند.
روز جمعه ۷ اسفند ماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح  زندانبانان ولی فقیه به بندها مراجعه کردند و از زندانیان می خواستند که در انتخابات شرکت کنند اما هیج زندانی حاضر به رای دادن نبود  و زندانیان در جواب کسانی که با تهدید و فریب کاری سعی داشتند  از آنها رای بگیرند گفتند صدها نفر از ما در انتظار اعدام بسر می بریم ، از ما می خواهید که به اعدام خودمان ،به عدم درمان ،ازدحام زیاد ، شرایط بد غذایی و بهداشتی و هزار مشکل دیگر و عدم محاکمه عادلانه رای بدهیم. زندانبانان پس از اینکه با مخالفت گسترده زندانیان مواجه شدند از بندها خارج شدند.
زندانبانان مجددا بعد از ظهر به بندهای مختلف مراجعه کردند و این بار با وعده هایی همچون دادن مرخصی، امکان ملاقات با خانواده هایشان و اینکه زندانیانی  که رای دهند رای باز و یا نیمه باز خواهند شد و همچنین پرونده های آنها مورد بازبینی قرار می گیرد  و عده های دیگر . زندانبانان ولی فقیه به زندانیان اعلام کردند که ساعت ۱۸:۳۰ برای رای گیری بازخواهند گشت .باز هم زندانیان  ۸ بند زندان مرکزی  زاهدان که بیش از ۳۰۰۰ زندانی در آن محبوس می باشند از رای دادن خوداری کردند و فقط ۲۴ نفر که اکثرا از کارمندان و نظامیانی هستند که به  جرائمی مختلف زندانی هستند  در رای دادن شرکت کردند.
تحریم گسترده  و قاطع زندانیان  که در اسارت  و تحت فشارهای مستمر زندانبانان ولی فقیه هستند در حالیکه می تواند عواقبی برای آنها داشته باشد خود گواه بر  تحریم گسترده انتخابات فرمایشی در جامعه است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواست و اراده مردم ایران که خواهان آزادی و دمکراسی و پایان دادن به نقض وحشیانه و مستمر حقوق بشر در ایران و تغییرات بنیادین هستند حمایت می کند . 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ اسفند ۱۳۹۴ برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۶




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: