۱۳۹۳ شهریور ۲۲, شنبه

احضار ، بازجویی و سلب آزادی فردی وبلاگ نویس زندانی سابق توسط نهاد ریاست جمهوری


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سابق وبلاگ نویس  محمدرضا پورشجری معروف به سیامک مهر تحت فشارهای دفتر نهاد ریاست جمهوری مستقر در استانداری البرز می باشد.
زندانی سابق وبلاگ نویس محمد رضا پورشجری ۵۴ ساله مدتی پیش برای دیدار با فرزندش که در خارج از کشور زندگی می کند و معالجه ، تقاضای پاسپورت نمود پس از مدتی انتظار  از طرف دفتر نهاد ریاست جمهوری که مستقر در استانداری البرز است برای روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه  احضار گردید و برای مدت طولانی مورد بازجویی و سئولات شخصی و خانوادگی قرار گرفت.
بازجوی نامبرده که خود را مسئول دفتر نهاد ریاست جمهوری معرفی می کرد، سئوالات خود را در ۹ محور از آقای پورشجری می پرسید.
علیرغم اینکه ایشان  محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی خویش را که ۴ سال زندان بود طی نموده است و قاعدتا نباید مانعی برای مسافرت به خارج از کشور و دیدار با فرزندش داشته باشد اما او را همچنان در حالت بلاتکلیفی نگه داشته اند و پاسخ مشخصی به وی نمی دهند.
وبلاگ نویس  محمدرضا پورشجری شهریور ۱۳۸۹ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و پس از چندین ماه زندانی در شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج به بند عمومی منتقل  و سپس او را به زندان مرکزی کرج منتقل نمودند .وی  در یک دادگاه فرمایشی به ۴ سال زندان محکوم گردید و تا شهریور ماه سال جاری در زندان مرکزی کرج زندانی بود و با پایان یافتن محکومیتش آزاد گردید.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران،احضار ، بازجویی و تحت فشار قرار دادن این زندانی سابق و ممانعت از دیدار با فرزندش را محکوم می کند و خواهان  پایان دادن به محدودیتهای ایجاد شده بر وی است.


  فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ شهریورماه۱۳۹۳ برابر با۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

   


 طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: