۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

درگیری خونین در بند 5 زندان گوهردشت کرج منجر به قتل یک زندانی گردید

بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی یک درگیری خونین در بند 5 زندان گوهردشت کرج زندانی محمد بابا علیان به قتل رسید.
صبحگاه روز شنبه 22 آبان ماه حوالی ساعت 03:00 طی یک درگیری خونین زندانی محمد بابا علیان 22 ساله بر اثر اصابت تیزی به 3 نقطه از بدنش دچار خونریزی گردید.همبندیان او در حدود نیم ساعت پشت دربهای بسته سالن بند5 فریاد کمک سر می دادند تا اینکه درب سالن باز شد و او را به بهداری زندان منتقل کردند. هنگام انتقال به بهداری مدتی طولانی از رسیدگی پزشکی و جلوگیری از خونریزی وی اقدامی انجام نشد و همچنین از انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری کردند تا اینکه در بهداری زندان بدون رسیدگی اولیه پزشکی در مقابل چشمان همبندیانش که او را به بهداری منتقل کرده بودند جان باخت.
گفته می شود که درروزهای قبل از این درگیری محمد بابا علیان و هم سلولی او بارها توسط علی محمدی و فرجی به اطلاعات و معاونت زندان احضار شده بودند و آنها را بر علیه یکدیگر تحریک کردند و به هر کدام از آنها بطور جداگانه گفته شده بود در صورت به قتل رساندن دیگری از محکومیت آنها کاسته خواهد شد.علیرغم اینکه این دو فرد هم خرج بودند و رابطۀ دوستانه ای بین آنها وجود داشت ولی تهدیدات و تطمیع علی محمدی معاون زندان و فرجی رئیس اطلاعات زندان باعث بوجود آوردن چنین جنایتی هولناکی شد .
گفته می شود که محمد بابا علیان در سن 17 سالگی به اتهام قتل دستگیر شد و حدود 3 ماه پیش از سلولهای انفرادی به بند 5 معروف به بند متادون منتقل گردید.
قتلهای که بصورت زنجیره ای و پیوسته در بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج روی می دهد.بدستور علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون زندان و فرجی رئیس فعلی اطلاعات زندان صورت می گیرد.تعداد زیادی از زندانیان که شاهد چنین قتلهایی هستند حاضرند در صورت تضمین جانی در دادگاه بی طرف مشاهدات خود را بیان نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قتلهای زنجیره ای و پیوسته که بدستور مسئولین زندان صورت می گیرد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت در زندانهای ولی فقیه در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 آبان 1389 برابر با 15 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: