۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

زندانی سیاسی رضا جوشن 8 ماه در ایزوله کامل، سلول انفرادی و تحت شکنجه های قرون وسطایی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی رضا جوشن 8 ماه است که در سلول انفرادی، ایزوله کامل و تحت شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی قرار دارد.
زندانی سیاسی رضا جوشن 25 ساله از اواخر فروردین ماه بدستور بازجویان وزارت اطلاعات به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد. او به مدت یک ماه در سلول انفرادی توسط سربازجو محبی مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت.بعد از آن سربازجو محبی دستور داد او را به فرعی 17 بند 6 منتقل کنند و تا اواخر آبان ماه در این فرعی بصورت ایزوله کامل نگهداری می شد.
زندانی سیاسی رضا جوشن در این طی مدت از داشتن ارتباط تلفنی و ملاقات با خانواده اش محروم بود. شرایط و وضعیت فرعی 17 بند 6 طاقت فرسا و غیر انسانی است.او در کنار چند زندانی که متهم به قتل و دچار ناراحتی شدید روحی هستند نگهداری می شد.آنها از امکانات اولیه انسانی مانند استفاد از بهداری زندان،حق خرید از فروشگاه بند و از امکانات بهداشتی محروم بودند . وضعیت غذایی این فرعی غیر قابل مصرف می باشد .
زندانی سیاسی رضا جوشن پس از چند ماه ایزوله کامل و شرایط قرون وسطایی در فرعی 17 بند 6 به سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگدونی زندان گوهرداشت کرج منتقل شد تا فشارها و اذیت و آزارها را بر او تشدید کنند.
سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج می باشد که در آنجا زندانیان سیاسی و عادی را تحت شکنجه های وحشیانه قرار میدهند که منجر به شکستن دست و پای و دنده های زندانیان می گردد.زندانیان هر چند هفته یک بار حق استفاده از حمام را دارند و در 24 ساعت 3 بار حق استفاده از سرویسهای بهداشتی را دارا هستند.زندانیان در سلولهای قرار داده می شوند که فاقد امکانات اولیه است و پاسداربندها برای شکنجه زندانی شب هنگام کف سلول را با آب سرد خیس می کنند تا مانع استراحت آنها شوند.زندانیان حق استفاد از بهداری را ندارند و غذای آنها در حد زنده ماند می باشد. تا به حال تعدادی از زندانیان عادی در این سلولها به قتل رسیده اند و یا دچار معلولیتهای شدید جسمی شده اند.
زندانی سیاسی رضا جوشن 10 آذر ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از 2 ماه از بند سپاه به بند 4 انتقال یافت.مامورین وزارت اطلاعات همچنین در روز16 آذرماه به منزل خانواده جوشن یورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر این خانواده را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سیاسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش( فاطمه جوشن) پیش از این بدلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگیر و 14 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پایان محکومیت غیر انسانی خود آزاد شدند. خانم زهرا اسدپور گرجی و فرزندش رضا جوشن 19 بهمن ماه 1388 در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس این شعبه به حکم سنگین و غیر انسانی 1 سال تبعید به زندان زنجان و 4 سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،قرار دادن این زندانی سیاسی به مدت 8 ماه در ایزوله کامل و سلول انفرادی و شکنجۀ او که در حال طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
5 آذر 1389 برابر با 26 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: