۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

یکی از زنان زندانی سیاسی دهۀ 60 دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانم مهری جوان محجوب دوست از زندانیان سیاسی دهۀ 60 و همسر زندانی سیاسی عابدی با خدا روز گذشته دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل گردید.
خانم مهری جوان محجوب دوست 52 ساله که از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد روز سه شنبه 25 آبان ماه به شعبۀ 4 بازپرسی دادگاه انقلاب رشت فراخوانده شد و پس از بازجویی طولانی بخاطر داشتن کامپیوتر ، رسیور ماهواره در منزل و تشریح وضعیت و شرایط همسرش با رسانه های بین المللی و سازمانهای حقوق بشری برای او قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر گردید . به او فقط 2 ساعت برای تهیۀ وثیقه فوق وقت داده شد.خانم محجوب دوست به آنها اعلام کرد که قادر به تهیۀ مبلغ فوق نیستند و او هم مرتکب هیچ جرمی نشده است و دلیلی برای قرار دادن چنین وثیقه ای را نمی بیند.
خانم محجوب دوست تا ساعت 19:00 در کلانتری 5 رشت در بازداشت بود و سپس به بند زنان زندان لاکان رشت بدون داشتن هیچ محکومیتی منتقل گردید.
پیش از این مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها یورش برده بودند و بخشی از وسایل شخصی این خانواده را جمع آوری و با خود برده بودند.
خانم محجوب دوست از ناراحتیهای متعددی جسمی مانند ناراحتی قلبی،آرتروز و میگرن رنج می برد.
خانم محجوب دوست از همسرش، زندانی سیاسی عابدی باخدا که در مرخصی استعلاجی جهت عمل جراحی در منزل بسر می برد پرستاری می نمود و اکثر کارهای تزریقی دارو و سایر موارد را برای او انجام میداد. آقای عابدی باخدا در اثر شلیک گلولۀ پاسداران به نخاعش دچار قطع نخاع است و بر روی صندلی چرخدار می باشد و قادر به حرکت نیست.هدف از دستگیری و بازداشت خودسرانه و غیر قانونی خانم محجوب دوست ایجاد فشار بر روی این خانواده بخصوص همسرش می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازداشت خودسرانه و غیر قانونی زندانیان سیاسی با بهانه های واهی و انتقال آنها بدون داشتن هیچگونه محکومیتی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگران توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
26 آبان 1389 برابر با 17 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: