۱۳۸۷ خرداد ۲, پنجشنبه

شکنجه های وحشیانه بهروز جاوید طهرانی در زندان گوهرداشت کرج


بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج،روز پنجشنبه 2 خرداد ماه آقای بهروز جاوید طهرانی در اثر شدت شکنجه های وحشیانه که علیه او بکار برده بودند ، او را به بهداری زندان منتقل کردند.

آقای جاوید طهرانی در حالی که 2 پاسدار زیر بغل او را گرفته بودند ، به بهداری زندان منتقل گردید. او شدیدن شکنجه شده بود و آثار شکنجه ها بر سمت راست جهره اش و گردنش که در حال خونریزی بود مشهود بود. آقای جاوید طهرانی در اثر این شکنجه ها قادر به راه رفتن نبودو شرایط جسمی او بسیار وخیم بود. لباسهائی که بر تن داشت پاره بودند. شکنجه گران همچنین برای تحقیر کردن او، موهای سرش را کوتاه کرده اند. نوید خدیوی رئیس حفاظت اطلاعات زندان شخصا در شکنجه کردن آقای بهروز جاوید طهرانی نقش دارد. و درجواب یکی از زندانیان سیاسی که چرا او را به بند باز نمیگردانندگفته است : او پررو شده بود و ما او را بردیم که ادبش کنیم.

آقای جاوید طهرانی از 8 اردیبهشت ماه در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهرداشت که از بدترین بندهای این زندان می باشد در بازداشت بسر می برد. هنگامی که او را به سلول انفرادی انتقال می دادند به او اجازه بردن وسائل شخصی اش داده نشد.

خانواده آقای طهرانی از 8 اردیبهشت تا به حال هیج خبری از وضعیت بهروز ندارند . هنگامی که هفته گذشته برای ملاقات به زندان مراجعه کردند به آنها گفته شد که او ممنوع تماس و الملاقت می باشد.زندانبانان به خاطر اینکه خانواده آقای طهرانی شاهد آثار شکنجه ها نباشند به بهروز اجازه ملاقات نمی دهند. این خانواده در نگرانی فزآینده ای بسر می برد.

بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی بازمانده از قیام دانشجویان در 18 تیر 1378 می باشد. اوهنگامی که در بند 209 در اسارت بود توسط فردی بنام سعید شیخان از سربازجویان وزارت اطلاعات تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت، که در اثر این شکنجه ها دچار ناراحتیهای جسمی متعددی گردید که تا به حال از آنها رنج می برد. سپس به دستورهمین فرد او را به زندان گوهرداشت کرج تبعید کردند.سعید شیخان دستور دهنده اصلی حملات خونین علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهرداشت و بخصوص علیه جاوید طهرانی بود که توسط حاج کاظم و علی محمدی و محمود مغنیان علیه زندانیان سیاسی به اجرا گذاشته می شد. به دستور سعید شیخان و با هماهنگی با حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد برای آقای جاوید طهرانی چندین پرونده گشوده شد و برای هر پرونده محکومیتهای سنگینی علیه او بکار بردند.هر اقدام و برخورد غیر انسانی علیه این زندانی بدستور سعید شیخان انجام می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،انتقال به سلول انفرادی و شکنجه این زندانی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای این رژیم است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

3 خرداد 1387 برابر با 23 می 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan1.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: