۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی ایران بمناسبت روز جهانی کارگر

کارگران بعنوان اصلی ترین نیروی فعال و محرک هر جامعه ، همواره مورد توجه جوامع مختلف قرار داشته اند.

اول ماه می که سالهاست روز جهانی کارگر نام گرفته و سر آغاز تشکیل سندیکاها و احقاق حقوق کارگران و تشکلهای کارگری در جهان است در سراسر دنیا گرامی داشته م شود . درحالی که کارگران ایرانی از بدیهی ترین حقوق محرومند و حتی از گرامی داشت روز جهانی کارگر منع می شوند و بسیاری از آنان همچون منصور اسالو ،مددی و... تنها به جرم فعالیت در جهت تشکیل سندیکا ی کارگری بازداشت و زندانی و احکام سنگین و طویل المدتی را دریافت داشته اند.

عدم رعایت منشورها و معاهدات بین المللی و به فراموشی سپردن حقوق کارگران آنچنان وسیع و فراوان است که قلم از بیان آنها عاجز و ناتوان می گردد.برخوردهای شدید با کارگران بی پناه و دردمند در سنندج، اسلام شهر، خوزستان و سایر نقاط گشور تنها به جرم مطالبۀ حقوق مادی و معنوی شان یاد آور برخوردهای قرون وسطائی قرنها ی گذشته با بردگان می باشد و حاصلی جزء رسوئی و بی آبرویی برای سیاست گذاران آن نداشته و ندارد ، عدم وجود تامین اجتماعی فراگیر ، اخراج های وسع کارگری ،برخورد های فیزیکی ،فقدان امنیت شغلی، عدم امکان فعالیتهای تشکلاهای صنفی و حمایت گر، عدم اجرای مصوبات ارکانهای کارگری جهانی، عدم پرداخت حقوق حقۀ اولیۀ کارگران و جلوگیری از ایجاد اتحاد آنان و موارد بسیار دیگری که مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد.همگی حکایت از آن دارد که تنها راه حل مشکلات کارگران کشور ایجاد تشکل واحد و فراگیر کارگری تا کارگران بتوانند حکومت گران را به عملی ساختن خواسته های به حقشان وادار سازند.

ما ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر و تبریک آن به یکا یک کارگران زحمتکش و تحت ستم ،تحقق این آرزوی دست یافتنی را امیدواریم که آزادی فعالان کارگری و کارگران زندانی را خواستاریم و در این راستا به همۀ کارگران می گوییم که ..

همراه شو عزیز، که این درد مشترک ،هرگز جدا جدا درمان نمی شود.

جمعی از زندانیان سیاسی ایران

12 اردیبهشت 1387

سید مصطفی علوی ، امیر حسین حشمت ساران، افشین بایمانی،بهروز جاوید طهرانی ، ارژنک داودی ، محمد نیکبخت، یاسر مجیدی،سعید سنگر، حسین فضلی ،حمید برهان،منصور رادپور،فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد رسولی ،علیرضا کرمی خیرآبادی، کریم معروف عزیز، رسول عموزاده ،صابر مامدی،عارف کمانی، ناصر یوسفی ،احمد یوسفی، رضا مقدم

انتشار:

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan1.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: