۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۳, جمعه

محمد نیکبخت یکی از زندانیان سیاسی اصفهان تهدید به حذف فیزیکی شد

بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان زندانی سیاسی آقای محمد نیکبخت که در خرداد ماه سال 1383 همراه با همسر و فرزند خرد سال اش، که 3 سال سن بیشتر نداشت دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات در ارومیه منتقل گردید. آقای نیکبخت همراه با خانواده اش و پسر خردسال 3 ساله اش، 3 ماه در سلولهای انفرادی زندانی بودند.او و خانواده اش در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. از موارد شکنجه که در سلولهای انفرادی علیه آنها بکار برده می شد آویزان کردن به مدتهای طولانی ، انواع شکنجه های جسمی ،تهدید به تجاوز جنسی،تزریق آمپول های روان گردان ،قرار دادن فرزند خردسال او در سلولی دیگری و شنیدن گریه ها و زجه های او، و موارد متعدد دیگر شکنجه. سپس آقای نیکبخت را به یکی دیگر از زندانهای وزارت اطلاعات در اصفهان منتقل کردند، او به مدت 6 ماه در سلول های انفرادی نگه داشته شدو در طی این مدت مستمرا تحت شکنجه های فیزیکی و روحی قرار داشت. این شکنجه ها برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی و توبه نامه بود.پس از آن به دادگاه انقلاب برده شدو به تقاضای فردی بنام یوسفی دادستان دادگاه انقلاب به 8 سال زندان محکوم گردید.او از داشتن و کیل و حق دفاع از خود محروم بود.بعد از مدتی در حالی که در زندان بسر می برد بدستور وزارت اطلاعات بر علیه او پرونده ای جدیدی ساخته شد و او را به 1 سال زندان محکوم کردند.

در طی روزهای اخیر تهدیدات و فشارها علیه این زندانی سیاسی بنحو بی سابقه ای افزایش یافته است. فردی بنام محمدرضا یوسفی از اعضای اطلاعاتی سپاه پاسداران و پسر عموی بوسفی دادستان دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام اختلاس و کلاهبرداری دستگیر و به سلول آقای نیکبخت منقل گردیده. از زمان ورود این فرد به این بند باعث نفرت زندانیان گردیده است و رفتار این فرد با زندانیان غیر انسانی، او از اختیارات ویژه برخوردار است و قدرتی فراتر از زندانبانان دارد .یوسفی برای انتقام گیری ا زآقای نیکبخت و سایر زندانیان گزارشی تهیه کرده و به اداره اطلاعات اصفهان و دادگاه انقلاب و حفاظت و اطلاعات زندان ارسال کرده است این فرد به دروغ برای سرکوب و ایجاد فضای رعب و وحشت و پرونده سازی و حتی حذف فیزیکی آقای نیکبخت در آن نوشته است که آنها قصد شورش دارند و به خامنه ای توهین کرده اند.

در پی این گزارش ازروز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه آقای نیکبخت را روزانه به حفاظت و اطلاهات زندان فرآ می خوانند و او را مورد توهین و تهدید افرادی مانند بابائی رئیس زندان ، بنائی وعباس گرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان و حسینی رئیس بند قرار می گیرد.بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان دستگرد اصفهان باتهدید خطاب به آقای نیکبخت چنین گفت : ما تو را اعدام می کنیم ،می بریم نابودت می کنیم، کاری می کنیم که یک عمر پشیمان بشی. همچنین سایر زندانیان اقای علی درودی دانشجوی دانشگاه آزاد ارسنجان و آقایان مجید گل آوائی ، مختار فتوحی ،عباس هاشم پور ،مجید تولائی و علی مولائی در طی روزهای گذشته به حفاظت و اطلاعات زندان برده شدند و توسط بابائی رئیس زندان ، بنائی و عباس گرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان و حسینی رئیس بند تحت شکنجه های جسمی و روحی قرارگرفته اند.بابائی رئیس زندان قصد دارد که آقای نیکبخت و درودی را به بند مشاوره رفتاری که محل نگهداری زندانیان مبتلا به ایدز و هپاتیت هستند منتقل کند. اداره اطلاعات اصفهان با اعزام یوسفی به سلول آقای نیکبخت و دستور دادن به زندانبانان قصد دارند که علیه آقای محمد نیکبخت پرونده سازی نمایند و یا اقدام به حذف فیزیکی او نمایند که این مسئله در گفته های بنائی مشهود است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،توهینها ، تهدیدات و فشارها علیه آقای محمد نیکبخت و سایر زندانیان این زندان را محکوم می کند و به سازمانهای حقوق بشری نسبت به تهدیدات حذف فیزیکی آقای محمد نیکبخت توسط مامورین وزارت اطلاعات هشدار می دهد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

13 اردیبهشت 1387 برابر با 02 مه 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan1.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: