۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۸, شنبه

حمایت گسترده بازاریان و جوانان از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

بنابه گزارشات رسیده از شوش کارگران نیشکر هفت تپه در سیزدهمین روز اعتصاب و اعتراض خود صبح امروز در مقابل فرمانداری شوش با خانواده های خود دست به اعتراض و تجمع زدند. کارگرا ن همراه با خانواده های خود ابتدا در مقابل فرمانداری تجمع کردند و ساعاتی بعد از فرمانداری به سمت مرگز شهر و بازار راهپیمائی کردند در طی مسیر راهپیمائی جوانان و بازاریان و سایر اقشار جامعه به صفوف کارگران پیوستند بازریان شهر بطور کامل مغازه های خود را بستند و به حمایت از کارگران برخواستاند در راهپیمائی امروز بنابه گفته شاهدان عینی نزدیک به 10000 نفر شرکت داشتند. مردم با شعار های خود با کارگران همصدا شدند شعارهائی که امروز سر داده شد عبارت بودند از : کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/مدعی عدالت خجالت خجالت / سندیکای کارگری حق مسلم ماست/ کارگر زندانی آزادی باید گردد / ساعدی( نماینده شوش در مجلس) حیا کن هفت تپه را رها کن/کارگران ایران حمایت حمایت/ مر ک بر ساعدی و شعارهای دیگر . در طی مسیر نیروهای سرکوبگر با باطوم و گاز اشک آور به سمت زنان کودکان و سایر اقشار جامعه حمله ور شدند و آنها را آماج باطوم های خود قرار دادند ولی علیرغم یورش وحشیانه و پی در پی نیروهای امنیتی و انتطامی مردم به راهپیمائی خود ادامه دادند و نیروهای سرکوبگر را پس زدند در اثر این حملات وحشیانه نیرویها ی امنیتی و انتظامی تعداد زیادی از مردم مجروح شدند. نیروهای وزارت اطلاعات 2 تن از کارگران را دستگیر کردند در حال حاضر هزاران نفر در مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده اند و به اعتراضات خود ادامه می دهند.و گفته می شود بزرگترین راهپیمائی اعتراض است که تا به حال در این شهر روی داده است

نیروی امنیتی و انتظامی به تفقاضای نیروی کمکی کرده اند فرمانده نیروی انتظامی شهر دزفول فردی به نام ماکن علی دستور حمله به مردم را صادر کرد و افرادی بنام مولائی و علی کرم خسرو پور شخصا در ضرب وشتم مردم و کارگران شرکت داشتند. دادستان شهر شوش که در محل حاضر شده بود و کارگران را مورد تهدید قرار میداد مردم به او اجازه صحبت ندادند و با شعارهائی بن لادن برو گمشو به او جواب می دادند.

خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:

پرداخت حقوق معوقه 2 ماه اخیر

پایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب

برکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت

برکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیبداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، ضرب وشتم ، پرتاب گاز اشک آور ، مصدوم کردن کودکان و خانواده های کارگران و مردم که به حمایت از کارگران برخواسته بودند و دستگیری کارگران را محکوم می کند. و خواستارحمایت سازمان جهانی کار و سندیکاهای کارگری از کارگران ایران است و محکوم کردن حملات وحشیانه به کارگران نیشکر هفت تپه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 اردیبهشت 1387 برابر با 17 مه 2008

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: