۱۳۸۷ خرداد ۱, چهارشنبه

هفدهمین روز اعتصاب و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه


بنابه گزارشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه ، کارگران درپی استقرار انبوهی از نیروهای گارد ویژه که از شهرهای اهواز، خرم آباد و دزفول به این شهر گسیل شده اند، و یک حکومت نظامی اعلام نشده را درسطح شهر برقرار کرده اند.

کارگران از ساعت 07:00 صبح امروز اعتراضات خود را در محوطه صنعتی شرکت و مقابل دفتر مدیریت شرکت از سر گرفتند.هر 3 شیفت شرکت در این اعتصاب و اعتراض شرکت دارند و تمامی بخشهای شرکت بطور کامل متوقف گردیده اند.تعداد کارگرانی که در اعتصاب و اعتراضات امروز شرکت دارند بیش از 3000 نفر تخمین زده می شد.

مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی ، اعضای هیئت مدیره و زیودار رئیس حراست در محل کار خود حاضر نشدند .

کارگرانی که روز گذشته در سطح شهر دستگیر شدندو تعداد آنها بیش از 26 نفر تخمین زده می شد در طی شب گذشته و صبح امروز آزاد شدند و آنها در اعتراضات امروز شرکت داشتند . آنها توسط ماورین وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شده بودند و در طی مدت بازداشت مورد بد رفتاری و اهانت مامورین وزارت وزارت اطلاعات قرار داشتند.

در حال حاضر مامورین امنیتی و انتظامی راههای وردی به این شرکت را بسته اند و با خودروهای خود در اطراف شرکت مستقر هستند. و تعداد زیادی از مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات در سطح شرکت حضور دارند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه از تمامی کارگران شرکتهایی که از آنها حمایت نمودند تشکر می کنند و از کارگران شرکت ملی نفت و سایر کارگران ایران خواهان حمایت گسترده تری هستند.

خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:

پرداخت حقوق معوقه 3 ماه اخیر

پایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب

برکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت

برکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیوداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می کند و از سازمان جهانی کتر خواستار گایان دادن به سکوت خود در مورد نقض مستمر و سیستماتیک حقوق کارگران در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

02 خرداد 1387 برابر با 22 می 2008

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

توجه: استفاده از خبر فوق با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: