۱۳۸۷ تیر ۵, چهارشنبه

80 نفر از خانم هایی که دراعتراضات پارک ملت تهران دستگیر شده اند همچنان در زندان اوین بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین در حدود 80 نفر ازخانم هایی که در جریان اعتراضات روز جمعه 24 خرداد ماه که درپارک ملت تهران روی داد دستگیر و در بازداشت بسر می برند .
سنین دستگیر شدگان از 16سال تا بیش از 60 سال می باشند. تعداد زیادی از آنها از عابرین پیاده می باشند که دستگیر شده اند. در حال حاضر تعدادی از آنها از زمان دستگیری تا به حال در سلولهای انفرادی بند زنان بسر می برند. زنان و دختران دستگیر شده اعتراضات اخیر را از سایر زندانیان این بند جداکرده اند.
خانم های دستگیر شده در حین انتقال به زندان و در زندان مورد شکنجه های فیزیکی مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفته اند، و در سلولها، چند برابر ظرفیت آن زندانی جا داده اند.افراد دستگیر شده در شرایط سختی بسر می برند.
در بین دستگیر شدگان تعداد زیادی از عابرین می باشند ولی همچنان در بازداشت بسر می برند . مراجعات خانواده آنها به دادگاه انقلاب بی نتیجه بوده و وعده های داده شده توسط دادگاه انقلاب تا به حال هیچ کدام از آنها عملی نگردیده.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری گسترده اعتراضات اخیر را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری تمامی دستگیر شدگان است و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به دستگیرهای گسترده و خود سرانه در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
6 تیر 1387 برار با 26 ژون 2008


شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد
1- عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

هیچ نظری موجود نیست: