۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۱, شنبه

اعتراضات کارگران نیشکر هغت تپه در مقابل فرمانداری شوش

بنابه گزارشات رسیده از شوش، کارگران نیشکر هفت تپه وارد ششمین روز اعتصاب خود شدند. امروز تمامی بخشهای شرکت در اعتصاب کامل بسر می برد و هر 3 شیفت کارخانه در تحصن و اعتراض بسر می برد. تعداد کارگرانی که در اعتصاب و اعتراضات شرکت دارند 5000 نفر تخمین زده می شود. در پی هشدارهائی که کارگران در روزهای اخیر داده بودند که اعتراضات خود را شدت خواهند داد. صبح امروز شنبه21 اردیبهشت ماه تعداد زیادی از کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود و سایر خواسته ها در مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع نمودند ،این تجمع تا گزارش این خبر همچنین ادامه دارد و بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود. آنها اعلام کرده اند در صورت بر آورده نشدن خواستهایشان اعتراضات در روزهای آینده به شکل گسترده ای ادامه خواهد یافت. علیرغم اینکه 6 روز از اعتصاب کارگران می گذرد ولی تا به حال از دادن هر گونه جوابی به کارگران مبنی بر پرداخت حقوق معوقه به آنها خوداری می کنند. مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی وهیئت مدیره و رئیس حراست زیبداری چندین روز است که در محل کار خود حاضر نمی شود.

به تعویق افتادن بیش از 2 ماه حقوق کارگران شرایط معیشتی آنها را بسیار دشوار کرده است .

خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:

پرداخت حقوق معوقه 2 ماه اخیر

پایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب

برکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت

برکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیبداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد

در طی روز های گذشته مامورین وزارت اطلاعات فعالین کارگری را تحت فشارهای زیادی قرار داده اند ، انها با تماسهای تلفنی و یا مراجعه به منازل فعالین کارگری که معمولا نیمه های شب صورت میگیردکارگران را مورد تهدید و اذیت و آذار قرار میدهند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پرداخت نکردن حقوق معوقه، تهدیدات و پرونده سازی و احضار کارگران به دادگاه انقلاب را محکم می کند و از سندیکاهای کارگری جهان و سازمان جهانی کار خواستار حمایت از حقوق کارگران ایران است که همانا حمایت قوانین بین المللی کار است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 اردیبهشت 1387 برابر با 10 مه 2008

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: