۱۳۹۹ فروردین ۱۴, پنجشنبه

جانباختن یک زندانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » حداقل یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانباخت.
   
زندانی میثم برانداز که ۴۰ سال سن داشت و در سلول ۳۵ بند ۸ زندان زاهدان به ویروس کرونا مبتلا شده بود جانباخت.  گفته می شود که این ویروس به سایر بندها سرایت کرده و تا به حال هیچ اقدامی برای درمان زندانیان مبتلا و یا پیشگیری از سوی زندانبانان صورت نگرفته است.
در این زندان تعداد زندانیان چندین برابر  ظرفیت سلولها و بندها است، زندانیان فاقد امکانات بهداشتی اولیه هستند و حتی صابون برای شستن دستها وجود ندارد.
از طرفی دیگر ترس و وحشت زندانیان را فرا گرفته است و یک حالت عصیان در زندان حاکم است و احساس زندانیان این است که مسئولین زندان قصد کشتار آنها با ویروس کرونا را دارند.
تعداد زیادی گارد ویژه در درون و بیرون زندان مستقر شده اند و هنگام آوردن غذا به بندها انبوهی از گارد ویژه همراه ماموران وارد بندها می شوند.
ارتباط بین بندها کاملا قطع شده است و هدف از قطع ارتباطات بی اطلاع نگه داشتن زندانیان از میزان مرگ و میر در درون بندها است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی ویروس کرونا  که جان زندانیان را تهدید می کند هشدار می دهد و خواهان دخالت سازمان بهداشت جهانی ، دبیر کل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در زندانهای ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۵فروردین ۹۹ برابر با  ۲آوریل  ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: