۱۳۹۹ فروردین ۲۴, یکشنبه

شیوع ویروس کرونا و قطع بیش از یک هفته ای آب در زندان مرکزی زاهدان


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »در حالیکه ویروس کرونا در زندان مرکزی زاهدان چند هفته ای است که شیوع یافته، آب کل زندان مرکزی زاهدان قطع می باشد.  

آب زندان مرکزی زاهدان بیش از ۱ هفته است که قطع می باشد و زندانیان در شرایط بسیار حاد بهداشتی بسر می برند. قطعی آب در حالی صورت می گیرد که ویروس کرونا در بندهای مختلف این زندانی شیوع یافته که تا به حال منجر به مرگ چندین زندانی شده است . پیگیری زندانیان از دلایل قطع طولانی مدت آب از زندانبانان تا به حال  بی پاسخ بوده است.
در حال حاضر تعداد زندانیان در بندها چندین ظرفیت زندان می باشد و زندانیان از سوء تغذیه رنج می برند و این مسائل می تواند منجر به شیوع گسترده و مرگ آنها شود. 
از طرفی دیگر فردی به نام ملک جمشیدی که از مسئولین بالای اطلاعات استان سیستان وبلوچستان و معاون زندان زاهدان و همچنین از مجریان برنامه تلویزیونی در شبکه هامون است، ماکزیمم فشار و اذیت و آزار را علیه زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی بکار می برد. این فرد همچنین اقدام به اخاذی از زندانیان می کند از جمله آن زندانیان باید غذای سفارشی او را تامین و همچنین وسایل دفترش مانند سیستم سرمایی و گرمایی او را خریداری کنند. ملک جمشیدی با ایجاد باندهای مافیایی اقدام به پخش مواد مخدر بین زندانیان و سرکوب زندانیان سیاسی می کند. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به جنایت علیه بشریت و کشتار زندانیان توسط علی خامنه ای و منصوب وی ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه هشدار می دهد و از دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام فوری و عملی بمنظور نجات جان تمامی زندانیان در زندانهای ایران است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۴فروردین ۹۹ برابر با  ۱۲آوریل  ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: