۱۳۹۹ فروردین ۲۸, پنجشنبه

نتقال یک روحانی اهل سنت به بند قرنطینه زندان زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال مولوی اصغر کوهی از زندان مشهد به بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان.

زندانی عقیدتی مولوی اصغر کوهی ۳۵ ساله از اهالی پشامگ سرباز پس ازچند ماه  زندانی در زندان مشهد و قرار گرفتن تحت شکنجه های جسمی و روحی به بند قرنطینه  زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. او در شرایط سختی قرار دارد و از داشتن ملاقات محروم می باشد.
 مولوی اصغر کوهی چندین ماه پیش در پشامگ سرباز به دلیل مخالفت با اعزام جوانان بلوچ  به سوریه ، سرکوب خونین مردم ایران و فعالیتهای مذهبی   همراه با مولوی فضل الرحمان کوهی دستگیر و به زندان مشهد منتقل شدند. مولوی فضل الرحمان  کوهی همچنان در زندان مشهد بسر می برد 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ، شکنجه روحی و جسمی و انتقال  ۲ روحانی اهل سنت به زندان مشهد به خاطر عقاید مذهبی شان، مخالفت با اعزام جوانان بلوچ به سوریه و همچنین محکومیت سرکوب خونین مردم ایران را محکوم می کند و از گزارشگر ویژه حقوق بشر  در امور ایران، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد می خواهد که خواهان متوقف کردن سرکوب و اذیت آزار اقلیتهای مذهبی در ایران شوند.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۹فروردین ۹۹ برابر با  ۱۶آوریل  ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: