۱۳۹۸ اسفند ۲۶, دوشنبه

خلیه بند زنان زندان زاهدان احتمالا برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتقال بیماران مبتلا به کرونا به بند سابق  زنان زندان مرکزی زاهدان.
از روز چهارشنبه گذشته بند زنان زندان مرکزی زاهدان تخلیه و زنان زندانی به مکان نامشخصی  منتقل شده اند. در حال حاضر گفته می شود این بند به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده شده و مبتلایان بدون امداد پزشکی در این بند نگهداری می شوند. همچنین زندانیان تازه وارد نیز به این بند منتقل می شوند.به نظر می رسد که سازمان زندانها و قوه قضاییه با این اقدامات غیر انسانی  قصد از بین بردن زندانیان را دارند.

از طرفی دیگر زندانیانی که سالم هستند  تحت عنوان احضار به دادگاه  از بند خارج می شوند و به بند بازگردانده نمی شوند و هیچکس از سرنوشت زندانیان مطلع نیست که این زندانیان به کجا برده می شوند.

از طرفی یکی از زندانیان سیاسی  امان الله رئیسی (الیاس صوفی چاکری)  ۳۲ ساله  که نزدیک به ۳ سال در زندان در حالت بلاتکلیفی  بسر می برد و یک ماه است که از زندان زابل به زندان زاهدان تبعید شده است همچنان در بند قرنطینه این زندان که فاقد امکانات است نگهداری می شود. این زندانی توسط سرگزی رئیس حفاظت زندان و از شکنجه گران  زندان زاهدان  و مالکی رئیس قرنطینه زندان مستمرا مورد شکنجه جسمی و روحی قرار دارد و علنا به او می گویند آنقدر اینجا می مانی تا کرونا بگیری و بمیری.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از دبیر کل  سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق  بشر و سازمان بهداشت جهانی خواهان دخالت فوری برای نجات جان زندانیان بخصوص  زندانیان سیاسی که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند می باشد. رژیم ولی فقیه علی خامنه ای قصد حذف فیزیکی تمامی زندانیان بخصوص زندانیان  سیاسی را در زندانهای ایران را  دارد.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۷ اسفندماه ۹۸ برابر با ۱۶ مارس ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: