۱۳۹۹ فروردین ۲۴, یکشنبه

ضرب و شتم وحشیانه و انتقال زندانی سیاسی هموطن بلوچ به سلول انفرادی بند قرنطینه


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » ضرب و شتم و شکنجه یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان و انتقال او به بند قرنطینه این زندان.

روز ۱۶ فروردین ماه زندانی سیاسی بلوچ بشیراحمد حسین زهی ۳۵ ساله که ۱۰ سال است در زندان مرکزی زاهدان زندانی است و محکوم به اعدام است نسبت به ورود گسترده و علنی  مواد مخدر به بند توسط مسئولین بالای زندان و پخش آن توسط باند مافیایی آنها در زندان اعتراض نمود. وی پس از این اعتراض روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه  بدستور پیری رئیس کل حفاظت زندانهای استان سیستان و بلوچستان به بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل و در این بند به طرز وحشیانه ای مورد  ضرب و شتم وشکنجه جسمی و روحی ماموران ولی فقیه قرار گرفت.
این زندانی سیاسی که در بند ۴ زندان زاهدان بسر می برد و همواره از حقوق زندانیان در این زندانی دفاع می کند و نسبت به ورود مواد مخدر به بند ۴ توسط باند مافیایی که تحت فرمان ملک جمشیدی معاون رئیس زندان زاهدان و از مسئولین ارشد وزارت اطلاعات استان هستند اعتراض نمود. این زندانی سیاسی ابتدا توسط ملک جمشیدی معاون رئیس زندان زاهدان، سرگزی نیا رئیس حفاطت زندان زاهدان و پیری رئیس کل حفاظت زندان های استان مورد تهدید قرار می گیرد. ملک جمشیدی او را تهدید می کند  ومی گویید: که من شما را جایی می فرستم که ریشه شما بلوچ ها، بخصوص سیاسی ها را بکنم و سپس بدستور پیری رئیس کل حفاظت زندان به بند قرنطینه منتقل و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از آن زمان تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی هموطن بلوچ در دسترس نیست. 

لازم به ذکر است که ملک جمشیدی از مهره های کلیدی و شکنجه گران  اداره اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان و همچنین مجری در شبکه هامون این استان است. از زمان آمدن ملک جمشیدی به زندان زاهدان، زندانیان مورد اذیت و آزاراخاذی قرار می گیرند. ملک جمشیدی  زندانیان را مجبور به خریداری وسایل مورد نیاز دفتر کارش از قبیل خرید تلویزیون ،خرید رنگ و رنگ امیزی کردن دفتر کار خود می کند وهمچنین زندانیان بی دفاع را مجبور به سفارش و خرید غذا از رستوران برای خودش و مامورانش می کند. وی زندانیان سیاسی اهل سنت را بشدت تحت فشار قرار داده و علنا به آنها گفته است خودم ریشه شما را می کنم.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران نسبت به خطری که جان این زندانی سیاسی هموطن بلوچ را در بند قرنطینه تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران خواستار اقدام عملی و فوری بمنظور نجات جان این زندانی سیاسی و سایر زندانیان تحت فشار ماموران آخوند علی خامنه ای در زندانهای ایران است. 



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۴فروردین ۹۹ برابر با  ۱۲آوریل  ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: