۱۳۹۶ اسفند ۲۴, پنجشنبه

انتقال یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ به نقطه نامعلومی توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  بازجویان وزارت اطلاعات زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی را از زندان سروان خارج و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.
روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه  زندانی سیاسی هموطن بلوچ عمادالدین ملازهی بطور ناگهانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات  از زندان سروان خارج و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. خانواده این زندانی از روز گذشته پیگیر وضعیت و شرایط و محل نگهداری فرزندشان هستند اما تا این لحظه از محل نگهداری وی هیچ اطلاعی در دست نیست. خانواده این زندانی نگران شکنجه شدن و  اذیت و آزارفرزندشان هستند .
زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی اخیر با اعمال نفوذ بازجویان وزارت اطلاعات علیرغم نقض حکم قبلی مجددا به  ۱۵ سال زندان محکوم شد.
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی اول آذرماه از کمینی که ماموران اطلاعات سپاه به منظور ترور او برپا کرده بود بطرز معجزه آسایی نجات یافت و اشتباها یکی از دوستان وی بنام خلیل جهان دیده را ترور نمودند. ماموران اطلاعات سپاه وقتی متوجه شدند فرد دیگری را اشتباها ترور و به قتل رسانده اند بلافاصله وی را دستگیر و چندین روز تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا او را وادار به اعتراف دروغین علیه خود در مقابل دوربین های تلویزیون کنند تا جنایتی را که خود مرتکب شده اند و منجر به قتل یک فرد بیگناه شده بود را بپوشانند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی به نقطه نامعلومی را  محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر ،دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان اقدام فوری بمنظور آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴ اسفند۱۳۹۶ برابر با ۱۵ مارس ۲۰۱۸
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد


هیچ نظری موجود نیست: