۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

وضعیت حاد جسمی زندانی سیاسی آرش صادقی و ممانعت از درمان وی توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شرایط حاد جسمی زندانی سیاسی آرش صادقی و عدم درمان وی بدستور بازجویان اطلاعات  و همچنین  ممانعت از ملاقات با همسرش
زندانی سیاسی آرش صادقی همچنان در شرایط  حاد جسمی است  و  از ناراحتی گوارشی شدیدا رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات از درمان این زندانی سیاسی ممانعت می کنند . بازجویان اطلاعات همچنین به منظور تحت فشار روحی  قرار دادن وی و خانواده اش ۲ ماه است که از ملاقات با همسرش ممانعت می کنند.

 از طرفی دیگر در پی اعتصاب غذا و اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج فشارها و محدودیت ها بر زندانیان سیاسی این زندان از سوی زندانبانان ولی فقیه بصورت طاقت فرسایی رو به افزایش  است و بدستور صریح وزارت اطلاعات و دادستانی زندانیان سیاسی از اولیه ترین حقوق انسانی و امکانات محروم شده اند.
بازجویان وزارت اطلاعات در حال اجرای طرحی ضدبشری  علیه زندانیان سیاسی هستند .آنها همزمان با تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در حال اجرای تدریجی انتقال زندانیان سیاسی به بندهای عمومی هستند  که باندهای مافیایی بازجویان وزارت اطلاعات  در آن قرار دارند تا زندانیان سیاسی را  با شدت بیشتری  مورد اذیت و آزارقرار دهند.
  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید  فشارهای طاقت فرسا  علیه  زندانیان سیاسی را بشدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران ، دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی می خواهد تا با اقدام فوری و عملی به  فشار بر علیه  زندانیان سیاسی در ایران  پایان  دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ ‌آذرماه  ۱۳۹۶ برابر با ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: