۱۳۹۶ آبان ۲۶, جمعه

استمداد و طلب یاری زندانیان سیاسی گوهردشت از وکلای شرافتنمد میهن



بنابه گزارش ارسالی توسط زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  از طریق دادستانی و زندانبانان ولی فقیه در یک عمل شنیع و ضدبشری اقدام به حراج وسایل شخصی زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در (تاناکورای زندان ) کرده اند که در یورش وحشیانه  به زندانیان سیاسی آنها را به سرقت برده بودند . گزارش زیر که توسط زندانیان سیاسی تهیه و ارسال شده است به قرار زیر می باشد:
 حراج وسایل شخصی  زندانیان سیاسی در تاناکورای زندان گوهردشت کرج:
مدتهاست که بخشی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در راهروهای زندان ساکن هستند بدلیل اینکه بند مربوطه فاقد حداقلی حتی برای زیستن زندانیان است
از طرفی همه وسایلی که بعد از سالها با مشقت و سختی و با قیمت سرسام آور « مثلا یک لیوان معمولی تا ۸۰ هزار تومان معادل ۲۰ دلار» آن هم با مجوز زندان تهیه کرده بودند به زور و به بهانه جابجایی و یا غیر مجاز بودن مصادره کرده اند علاوه بر اینها چند وقتی است زندانیان سیاسی وسایل و اموالشان را در دست زندانیان بندهای دیگر و حتی پرسنل زندان می بینند و یا خرید و فروش می شوند!!
اخیرا هم در ساعات غیراداری زندان ، وسایل مصادره شده در زیر هشت  «زیر هشت پاگرد بین بندها و اطاق افسر نگهبان است» در معرض فروش و معامله قرار داده می شوند نوعی حراج!!
یک تاناکورای واقعی در زندان از وسایل زندانیان سیاسی ...
 قابل ذکر است که تنها زندانیان سیاسی از داشتن هر امکانی (حتی لیوان ، پوشاک و ظروف ...تا تلویزیون و یخچال و فرش و ساعت و ...) محرومند و بندهای دیگر غیر سیاسی از هر امکانی بهره مند هستند. در اقدامی دیگر اموال مصادره شده را به همین بازار حراج (تاناکورا) آورده و زندانیان را مجبور به فروش اجباری اموالشان می کنند (با قیمت های خودشان!!!) و با این کار می خواهند شکایت های آن تعداد از زندانیان را که به این اجبار تن داده اند را بی اثر و با جعل اوراق فروش مدعی استرداد وسایل همه زندانیان شوند و شکایت و دادخواهی مابقی را خنثی سازند!!!!.
این شرایط به دستور دادستانی و تصریح نمایندگان دادستان که به زندان سرکشی می کنند ، دستور از بالاست و بر این اساس زندانیان سیاسی از هر امکان ارتباطی ، بهداشتی ، درمانی اموزشی ، ورزشی و غیره به تمامی و تاکید محروم هستند و این همه به گفته دادستان و سازمان زندانها ، تقصیر خودشان است!!! که ساکت نمی نشینند!!! آری این مجازات ها ، تنها به خاطر این است که این زندانیان سیاسی بر نقض حقوق بشر در زندان اعتراض کرده اند !
ما زندانیان سیاسی گوهردشت کرج مدت هاست کلیه وسایل و در واقع همه چیزمان در زندان به دستور دادستانی و سازمان زندان ها از طریق ریس زندان وقت (محمد مردانی) به زور مصادره و به تاراج برده شده و چون زندانیان را فاقد هر حامی و فریادرس می دانند، علیرغم دادخواهی و شکایت های متعدد آنها هیچ مرجعی خود را مسئول پاسخ گویی نمی داند و کمترین رسیدگی و توجهی صورت نگرفته و در مقابل تعدادی از زندانیان را وادار به فروش اجباری وسایلشان می کنند تا با ساختن اسناد جعلی فروش از قول برخی زندانیان، شکایات و دادخواهی های بقیه زندانیان را خنثی و بی اثر سازند . لذا زندانیان سیاسی گوهردشت از وکلای آزاده و شرافتمند و شجاعی که جسارت پیگیری چنین حقوق مسلمی (جبران خسارت) را دارد طلب یاری کرده و استمداد می طلبیم.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج
آبان ۱۳۹۶

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: