۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

صدور حکم غیر انسانی اعدام برای ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صدور حکم ضد بشری اعدام علیه ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان .

روز چهارشنبه ۱۷ آبانماه از طرف شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان حکم ضد بشری وغیر انسانی اعدام به زندانیان سیاسی اسماعیل شه بخش ۲۴ ساله ، درمحمد شه بخش ۳۰ ساله و حیات الله نوتی زهی ۲۶ ساله  ابلاغ شد. این ۳ زندانی سیاسی توسط مامور وزارت اطلاعات فردی بنام قاضی سرگل زایی بدون داشتن حق وکیل و دفاع از خود به اعدام محکوم شدند.
لازم به ذکر است که این ۳ زندانی سیاسی در تیرماه سال ۱۳۹۴ درشهرستان  میرجاوه مورد یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفتند و به مدت ۴۳ روز با دست بند و پابند در سلولهای انفرادی زندانی بودند . آنها جمعا به مدت ۴ ماه در شکنجه گاه اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه قرار داشتند . سپس بازجویان آنها را از سلولهای انفرادی وزارات اطلاعات خارج و به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زاهدان منتقل نمودند. این ۳ زندانی سیاسی به مدت ۸ ماه از داشتن حق ملاقات و هر گونه تماس تلفنی با خانواده های خود محروم بودند و هم اکنون بعد از ۲ سال و نیم بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان به اعدام محکوم شده اند. زندانیان سیاسی حیات الله نوتی زهی و اسماعیل شه بخش در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان و درمحمد شه بخش در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان بسر می برند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران صدور حکم غیر انسانی اعدام برای ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ آنهم به اتهامات واهی و نداشتن حق وکیل و دفاع از خود در بیدادگاههای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران ، دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری به منظور توقف اعدامهای گسترده در ایران توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲  آبان ۱۳۹۶ برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: