۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

گزارش یکی از شاهدان عینی ازمراسم عاشورا و ختم و رفتارهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر


 
گزارش عینی یکی از دستگیر شدگان که خود درآن مراسم شرکت داشت و بطرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دستگیر شد به گونه ای که آثار ضرب و شتم بر بدن وی عیان است در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری وانتشار در رسانه قرارداده شده است. این گزارش به قرار زیر می باشد:
ایشان گزارش عینی خویش را اینگونه بیان می کند : مراسم معنوی عاشورا  و ختم  حدود ۴۰ دقیقه برگزار شد و متوجه شدم که وضعیت غیرطبیعی است چون به سرعت جمعیت شروع به متفرق شدن شد. در آنجا بالغ بر ۳۰۰ نفر حضور داشتند.
هنگام خروج از سالنی که محل اجرای مراسم سوگواری بود بر اساس نیروهای انتظامی، اطلاعات، امنیت با رعب و وحشت و توهین اینکه رقاصه ها ، روسپی هاو فحاشی و داد و فریاد  زدند و  جلوی درب خروجی را گرفتند .
مکان کاملا در محاصره نیروهای امنیتی در آمده بود و به سرعت تلفن های همراه را گرفتند که قادر به ضبط وقایع نباشیم . ساعتها ماموران بازجویی می کردند و خانمها را تفتیش می کردند با ایجاد رعب و وحشت در میان ما و ضرب و شتم کردن مردان و زنان بر خود می بالیدند و به ما می گفتند: که همه شما را در جا از بین می بریم.
 یک سری خانم های مسن نیاز به نوشیدن آب و استفاده از دستشویی داشتند که با فریاد جلوگیری می کردند.
 بنده بخاطر لطمات قبلی از ۲ بار حبس در بند ۲۰۹ اوین چند بار بیهوش شدم ولی متاسفانه هیچ کس توجهی به من نمی کرد بیشتر از ۲۴ ساعت ما را در گرسنگی کامل نگه داشتند و در سلولهای تک نفره و بدون پوشش که تا صبح از سرما لرزیدیم. تنها زمانی که من را آزاد کردند که نقش زمین شده و عزیزان معترض به اورژانس برای کمک تماس گرفتند.

خانم زینب ابوالفتحی یکی از دستگیرشدگان بود که در اثر فشارهای روحی بازجویی های طاقت فرسا ، چندین بار در بازداشتگاه پلیس امنیت بیهوش شد و به همین دلیل امروز ظهر آزاد شد. قابل ذکر است که خانم ابوالفتحی به محض خارج شدن از بازداشتگاه ، در اولین قدمهایش بعد از آزادی در مقابل جمعیت معترض در پیاده روی روبروی پلیس به علت حمله قلبی از هوش رفت. نامبرده در مهرماه و تیرماه ۸۵ در یورش وحشیانه عوامل حکومتی به منزل آقای بروجردی دوبار دستگیر شد و در سلولهای انفرادی ۲۰۹ اوین بسر برد.
خانم زینب ابوالفتحی  بعد از آزادی اظهار داشت:  به شوق دیدار آقای بروجردی بعد از ۱۱ سال اسارت در زندان های ایران با حضور در مراسم عاشورا و مجلس ترحیم وابستگان ایشان در صدد دیدار استادم شتافتم .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یورش وحشیانه، ضرب و شتم و دستگیر و مورد اذیت و آزار قرار دادن سوگواران را محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری تمامی آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲  مهر ۱۳۹۶ برابر با ۳ اکتبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: