۱۳۹۶ مهر ۱۵, شنبه

دانشجوی زندانی در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی و شکنجه های وحشیانه دست به اعتصاب غذا زد


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » دانشجوی زندانی ابوبکر رستمی که محکوم به اعدام است در اعتراض به شکنجه های وحشیانه و انتقال به سلول انفرادی شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.
روز یکشنبه  ۶ مهر ۱۳۹۶ دانشجوی زندانی ابوبکر رستمی ۲۳ ساله  نسبت به توهینهای دو آخوند به اهل سنت در حین سخنرانی اعتراض نمود و اعتراض وی نسبت به توهینهای این دو آخوند باعث شد که بدستور رئیس زندان و اطلاعات زندان به سلولهای انفرادی بند قرنطینه معروف به شکنجه گاه  زندان زاهدان منتقل شود. دانشجوی زندانی در آنجا بطور مستمر تحت شکنجه های جسمی و روحی رئیس زندان و رئیس اطلاعات زندان قرار دارد . این زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی و شکنجه های وحشیانه دست به اعتصاب غذا زد و ۷ روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد. اما زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شکنجه جسمی و روحی این زندانی سیاسی ادامه میدهند .
روز ۶ مهر برابر با روز عاشورا دو آخوند  از قم و مشهد عازم زندان مرکزی زاهدان شدند  و در حین سخنرانی اقدام به توهین علیه هموطنان اهل سنت نمودند که منجر به اعتراض روحانیون عقیدتی زندانی، زندانیان سیاسی بلوچ و سایر زندانیان گردید. رئیس زندان و رئیس حفاظت زندان برای مرعوب کردن سایر زندانیان، این دانشجوی زندانی را  به سلول انفرادی منتقل وتحت شکنجه قرار دادند.
لازم به یادآوری است که ابوبکر رستمی  شهریور ۱۳۹۴ هنگامی که برای ادامه تحصیل از ایران عازم پاکستان بود توسط یکی از گروههای عوامل سپاه تروریستی قدس در پاکستان به گروگان گرفته شد و به سپاه تروریستی قدس تحویل داده شد. وی ۲۵ شهریور ماه به اطلاعات سپاه و سپس به اداره اطلاعات منتقل گردید و به مدت ۳ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان قرار گرفت و از وی اعترافات تلویزیونی دروغین علیه خود  گرفتند و با پرونده سازی دروغین بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران  اخیرا  به اعدام و ۵ سال  زندان محکوم شده است.      
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، توهین به عقاید اهل سنت توسط آخوندهای تحت امر آخوند علی خامنه ای ، انتقال این دانشجوی زندانی به سلول انفرادی ،شکنجه جسی و روحی و سوق دادن وی به اعتصاب غذا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و بخصوص گزارشگر ویژه می خواهد که با فشار بر رژیم ولی فقیه به این اعمال غیر انسانی توسط این رژیم  پایان دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵  مهر ۱۳۹۶ برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: