۱۳۹۶ آبان ۲, سه‌شنبه

از مطالبات هموطنان خیابان نشین و متحصن خود حمایت می کنیم(زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج)


بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج  که  در همبستگی با هموطنان  غارت شده در سراسر ایران توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  خود را «راهرو نشینان زندان گوهردشت» می نامند و علیرغم فشار و اذیت و آزارهای سیستماتیک توسط بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه اقدام به حرکتهای اعتراضی در زندان نموده اند .آنها در این بیانیه حرکت اعتراضی خویش را تشریح کرده اند . این بیانیه جهت اطلاع هموطنان غارت شده و مردم ایران در اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران قرار داده شده است . متن بیانیه به قرار زیر است:
     راهرو نشینی در زندان
از کارتن خوابی بسیار شنیده بودیم که گورخوابی هم بر ان افزوده شد .امروز هم انبوهی از هموطنانمان خانه و خانواده را رها و در خیابان ها تحصن کرده اند. ما گمان می کردیم که این بلایی است که تنها بر سر هموطنانمان در بیرون زندان نازل می شود، سرنوشتی برای هموطنانی است که حداقل سرمایه را در زندگی و یا شندرغازی در حساب بانکی داشته باشند که بشود توسط بانک مرکزی و رئیس بانک مرکزی به یغما برود...!  و در این نگرانی بودیم که برای کمک به آنها و یا یک همدردی ساده با ایشان چه می توانیم بکنیم......!؟

غافل از اینکه در این مملکت برای غارت و چپاول شدن نیازی نیست که حتی هیچ آهی در بساط داشته باشی .چرا که در این مملکت «گل و بلبل » حتی زندانیان در زندان را هم می توان غارت و چپاول کرد ...که در این الگوی بی مثال مردم سالاری «جایی که جملگی مردم داد خواهند و هیچ دادرسی در کار نیست» فریاد هیچ کس به جایی نمی رسد ...چرا که همه رئیس و روسایی که قرار است حافظ امنیت و اموال مردم باشند تماما شریک دزدند و رفیق قافله. رئیس بانک مرکزی و یا رئیس زندان هم فرقی نمی کنند همه «سیف اند» ، برگردن مردم.

خلاصه به دنبال راهی برای همدردی با هموطنان غارت شده مان می گشتیم *حرامیان معاصر* خودمان در زندان را هم مورد غارت و چپاول قرار دادند و از اولیه ترین حقوق انسانیمان محروم کردند ....به همین خاطر ما هم در زندان با همان الگوی هموطنان غارت شده و محروم از حقوق اجتماعی به «راهرونشین» در زندان روی آورده ایم ..... و این راهرونشینی هم در اعتراض به چپاول و غارت و مصادره شدن پول و هم موجودیمان در زندان بود و هم در اعتراض به محروم شدن از اولیه ترین حقوق انسانی مان ....به گونه ای که حتی شکایت ما را هم تحویل نمی گیرند و حق مطالب حقمان را هم از ما سلب کرده اند« احتمالا چون در زندان هستیم» ..

با همه اینها گویا تفاوت خیابان نشینی ها و راهرونشینی ها در شرایطی که هیچ حقی برای هیچ شهروند ایرانی باقی نمانده و هیچ مرجعی برای تظلم خواهی وجود ندارد. گویای شرایطی جدید است و امروزی ترین شکل مقاومت در برابر ستم و تعدی و تجاوز...آنگاه که هیچ راه قانونی وجود ندارد ، این آخرین روش باقیمانده برای هر شهروند ایرانی است در مطالبه حقوق به یغما رفته خود ..
هم از اینروست که ما راهرونشینان زندان گوهردشت کرج هم از مطالبات هموطنان خیابان نشین و متحصن  خود حمایت می کنیم و اینکه در راهروی زندان هم به این هموطنان حق طلبمان افتخار می کنیم .
جمعی از راهرونشینان زندان گوهردشت
*حرامیان: راهزنان قدیم را حرامی می گفتند
جمعی از راهرونشینان زندان گوهردشت
آبان ماه ۱۳۹۶


telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: