۱۳۹۶ مهر ۳۰, یکشنبه

ادامه ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازجویان وزارت اطلاعات  از آزادی زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی همچنان ممانعت بعمل می آورند.
زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی حدودا یک ماه پیش توسط طروغین رئیس شعبه ۱ بازپرسی  دادگاه انقلاب سراوان  فراخوانده شد و به وی گفته شد که طی یک هفته وضعیت او مشخص خواهد شد اما علیرغم گذشت ۱ ماه همچنان این زندانی سیاسی در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.
هفته گذشته پرونده زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی  به شعبه ۱۰۱ دادگاه سراوان فرستاده شد و قرار است که توسط فردی به نام صادقی فر مورد رسیدگی قرار گیرد اما بطور غیر مستقیم به آنها گفته شده است که احتمالا نوبت رسیدگی به  پرونده  وی ۶ ماه دیگر خواهد بود .
علیرغم اینکه دادگاه تجدید نظر استان سیستان و بلوچستان حکم دادگاه اولیه علیه  زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی را نقض کرده  و حکم به آزادی وی  داده است اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی این زندانی سیاسی خوددداری می کنند.
 زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی اول آذرماه از کمینی که ماموران سپاه به منظور ترور او برپا کرده بود بطرز معجزه آسایی نجات یافت و اشتباها یکی از دوستان وی بنام خلیل جهان دیده را ترور نمودند. ماموران اطلاعات سپاه وقتی متوجه شدند فرد دیگری را اشتباها ترور کرده اند بلافاصله وی را دستگیر و چندین روز تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا او را وادار به اعتراف دروغین علیه خود در مقابل دوربین های تلویزیون کنند تا جنایتی را که خود مرتکب شده اند و منجر به قتل یک فرد بیگناه شده بود بپوشانند.
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی به دلیل شکنجه های وحشیانه توسط بازجویان اطلاعات سپاه از ناراحتی کلیه وخونریزی معده نیز بشدت رنج می برد و بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ممانعت  بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی زندانی سیاسی هموطن بلوچ عماد الدین ملازهی بمنظور افزایش فشارها بر وی را محکوم می کند و از کمیسرعالی حقوق بشر ،دبیرکل سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان اقدام فوری بمنظور آزادی بدون قید و شرط این زندانی سیاسی و سایر زندانیان سیاسی در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰  مهر ۱۳۹۶ برابر با ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: