۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

نامه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به دبیر کل و گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد وضعیت وخیم زندانی سیاسی حسن نظری


جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در نامه ای خطاب به دبیرکل و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نسبت به حذف فیزیکی زندانی سیاسی حسن نظری که در وضعیت وخیم جسمی در اثر اعتصاب غذای بسر می برد هشدار دادند وخواهان اقدام برای نجات و آزادی این زندانی سیاسی شدند. این نامه جهت ارسال به دبیر کل ملل متحد و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد  ، سایر مراجع بین المللی و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن نامه به قرار زیر می باشد:

جناب آقای آنتونیو گوترز  دبیر کل سازمان ملل،
سرکار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر،
بیش از ۶۰ روز از اعتصاب غذای هم بندیمان محمد نظری که بیش از ۲۴ سال است به اتهام ارتباط با احزاب کرد بدون حتی یک روز مرخصی در زندان است، می گذرد.
 اعتصاب غذایی که تنها دلیلش درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی می باشد که برابر آن، نامبرده باید آزاد گردد و با توجه به حذف ماده ۱۸۶ قانون مجازات قدیم که وی با استناد به آن به اتهام محاربه به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم گشته است و طیق مواد ۱۰،۹۹، ۱۲۰ و ۷۲۸ از قانون مجازات جدید مصوب ۹۲ که تمام احکام صالدره که در قانون جدید حذف  یا اصلاح شده اند فسخ و منتفی گردیده اند، باید آزاد گردد.
 مواد قانونی که تمام محکومین با ماده ۱۸۶ قدیم، باید آزاد گردند ولی بدلیل کارشکنی های دادستان و مقامات قضایی ـ امنیتی که از اعمال این مواد قانونی جلوگیری می کنند ، نامبرده ( محمد نظری ) از تاریخ ۸ مرداد ۹۶ دست به اعتصاب غذا زده و هم اکنون حتی قدرت تکلم خود را از دست داده و در آستانه مرگ است.

عالیجنابان محترم،
ما هم بندیان آقای محمد نظری که در این ۶۰ روز شاهد گرسنگی ایشان و لحظه لحظه آب شدن ایشان بوده ایم و در روزهای اخیر وضعیت جسمی ایشان رو به وخامت نهاده است به گونه ای که حتی در پی خوردن آب و قند آن را پس می زند و توان راه رفتن و حتی حرف زدن را هم از دست داده و با وجودیکه در روزهای اخیر به بیمارستان اعزام گردید ، مقامات بیمارستان صراحتا به وی اعلام کردند که از درمان اعتصابیون معذور و ممنوع شده اند.
 لذا با توجه به شرایط  فعلی و به دلیل بی توجهی مسئولین زندان و دادستانی هر لحظه امکان بروز یک فاجعه انسانی دور از ذهن نیست. از همین روی نسبت به وضعیت وخیم ایشان هشدار و از شما و تمامی وجدانهای بیدار و همچنین وکلای مستقل می خواهیم جهت حفظ جان آقای محمد نظری و آزادی وی که خواسته ای کاملا قانونی می باشد، کوشش و تلاش بعمل آورید.
در نهایت باز هم از تلاشهای شما متشکریم.
رونوشت: عفو بین الملل\ دیده بان حقوق بشر

امضاء: ابراهیم فیروزی
 سعید شیرزاد         
سعید ماسوری
        جعفر اقدامی

۳ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷

telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: