۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

گزارش کامل مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر توسط زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج


 گزارشی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر توسط زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج که جهت اطلاع عموم و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشری و دمکراسی در ایران» قرار داه شده است این گزارش به قرار زیر می باشد:
این مراسم روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج برگزار گردید.  ابتدای جلسه خالد حردانی از زندانیان سیاسی قدیمی به احترام کارگران، خانواده های کارگران ، به احترام کارگران زندانی و به نام علی صارمی ، شاهرخ زمانی، ، افشین اسانلو ، ستار بهشتی ، غلامرضا خسروی و منصور رادپور از حضار خواست یک دقیقه سکوت کنند. 

 سپس از زندانی سیاسی سعید ماسوری خواست که صحبت کند. سعید گفت: در طول دوران زندان تعداد زیادی از زندانیان کارگر با ما بودند که سرشار از انگیزه بودند اعتراضات آنها در زندان ها نیزبه صراحت  می شود گفت که تاثیرگذار بوده است و در تمام مبارزات فعال بودند مخصوصا شاهرخ زمانی.

سپس امیر امیرقلی از خاطرات زندان گفت: از علی صارمی گفت و چرایی اعدام او، و اینکه جنبش کارگری حداقل در قرن گذشته یک اگر بزرگ را به تاریخ مبارزات و جنبش های انقلابی تقدیم کرد .که این اگر به صورت جدی بر روی مردم اثرگذاشته است  و گفت در دنیای کنونی که تروریست دارد جولان می دهند سیمای جنبش چپ به صورت یک الترناتیو جدی  دارد عمل می کند البته این چپی که دارد فریاد می زند چپ استالینیستی نیست.

رضا اکبری منفرد ضمن تبریک روز جهانی کارگر و گرامیداشت یاد شهدای کارگر زندانی گفت: در کشور ما حکومت با کارگران و مطالبات واقعی آنها هیچ سنخیتی ندارد. نبود اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری مستقل در ایران یک موضوع اساسی است و اگر هم هست کاملا دولتی است و با خواسته کارگران در تضاد است و ارزشی برای حقوق کارگر قائل نیست.

 ابوالقاسم فولادوند گفت: تغییر دوران پیش آمده است مخصوصا در ایران  مقاومت جدی دارد که تاثیرات خیلی زیاد بر روی مردم داشته مخصوصا از زمانی که نیروهای مقاومت از عراق به آلبانی رفتند و در اصل نظریه خانم رجوی معروف.است نظریه ....کاملا  بسیار در.... دارد به اجرا درمی آید .در اعتراضات کارگران هپکوی اراک نیز شعار آنها این است اگر حق ما را ندهید شهر قیامت می شود .

 حسن صادقی ضمن تبریک روز جهانی کارگر به کارگران ایران و خارج گفت: به امید روزی که تاریخ بند اسثمار و زنجیرهای اسارت فرو ریزد.

 سعید شیرزاد گفت: نیازی به گفتن تاریخچه جنبش های کارگری نیست اما ما در گذشته ای نه چندان دور ۲ سازمان عمده در ایران داشتیم. یکی سازمان چریک های فدایی بود و دیگری سازمان مجاهدین خلق که یقینا باید گفت که حدود ۵۰ یا ۶۰ درصد جریان از جنبش کارگری شکل می گیرد حتی نیروهای تحصیل کرده آنها. سپس از  اسکندر ثابتی نژاد و یوسف سرکاری یاد کرد و از غلامرضا خسروی که یک کارگر بود ، از اخراج ، شلاق  و زندان که عمده جواب حکومت به نیازهای برحق کارگران بوده است صحبت کرد.

شاهین ذوقی تبار نیز این روز را به خانواده کارگری تبریک گفت .

در آخر خالد حردانی از تاریخ مبارزات کارگران زندانی گفت از شاهرخ زمانی، افشین اسانلو و از دردها و مقاومت های مقدس آنها گفت و اینکه چگونه یک کارگر زندانی  می شود ، شلاق می خورد و یا به مرگ سپرده می شود. در نهایت از مقاومت و ایستادگی مادر سرافراز ستار بهشتی گفت و او را ستود. این جلسه در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر شروع و پس از ۱ ساعت  خاتمه یافت .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶




Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: