۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۶, شنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی در حالیکه پای وی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار خونریزی بود


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شکنجه وحشیانه یک زندانی بعد از اینکه  مورد اصابت گلوله قرار گرفت  و پای وی دچار  خونریزی شدید بود.

روز پنجشنبه هفته گذشته زندانی علی اصغر فنچولی حدوداً ۲۴ ساله از بند ۱ زندان زاهدان خارج و جهت محاکمه به دادگاه زاهدان منتقل می گردد . این زندانی قبل از رسیدن به دادگاه اقدام به فرار می کند و پس از مسافتی در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ متر دوباره دستگیر می شود . پای این زندانی در حین فرار مورد اصابت گلوله نیروی انتظامی و زندانبانان قرار گرفت و در حالیکه وی شدیداً مجروح و دچار خونریزی بود ، زندانبانان و ماموران با باطوم و مشت و لگد و حتی با سنگ این زندانی را مورد ضرب و شتم قرار  دادند به حدی که نقاط مختلف بدن این زندانی شدیداً دچار جراحت شده است.
پس از ضرب و شتم  وحشیانه، این زندانی به بهداری زندان زاهدان منتقل گردید و هم اکنون در حالت وخیمی در بهداری زندان بسر می برد.این زندانی ۴ سال است که در زندان در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه وحشیانه این زندانی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و پای وی در اثر اصابت گلوله دچار خونریزی شده بود را محکوم می کند  و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ برابر با۶ مه آوریل ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: