۱۳۹۶ فروردین ۱۳, یکشنبه

کاهش جیره نان زندانیان و فروش نان به زندانیان با قیمتهای بسیار بالا توسط مسئولین زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانبانان ولی فقیه در زندان مرکزی زاهدان همزمان با کاهش دادن جیره نان زندانیان در این زندان اقدام به فروش نان به قیمت بسیار بالایی  می نمایند.
طی هفته های گذشته مسئولین زندان   جیره نان زندانیان در زندان زاهدان را کاهش داده اند. همزمان فردی به نام محسن خواجه مدیر داخله زندان زاهدان  اقدام به فروش نان در زندان بصورت بازار سیاه نموده است وی  برای  هر قرص نان مبلغ  ۳ هزار تومان تقاضا می کند .
محسن خواجه، مدیر داخله زندان زاهدان همچنین اقدام به اخاذی مالی از زندانیانی که بستگان نزدیگ آنها در بندهای دیگر زندان هستند و می خواهند پیش همدیگر باشند برای انتقال هر کدام از آنها مبلغ ۱ میلیون تومان تقاضا می کند. زندانیانی که پدر ،پسر، برادر و یا سایر بستگانشان در این زندان هستند و می خواهند در کنار همدیگر در یک بند باشند چنین اخاذی های مالی از آنها می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اخاذی مالی از زندانیان بی دفاع و کاهش جیره نان و  فروش نان به زندانیان با قیمت بسیار بالا را توسط مسئولین زندان زاهدان   محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر و یژه  حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای پایین دادن به اخاذی مالی، فشارهای غیر انسانی  علیه زندانیان بی دفاع اقدام نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ برابر با۰۲ آوریل ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: