۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

اعدام یک تبعه افغانستان پس از ۲۴ ساعت شکنجه های روحی و جسمی در زندان زابل


بنا به گزارش ارسالی  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروزیک تبعه افغانستان پس از نزدیک به ۲۴ ساعت شکنجه های غیر انسانی جسمی و روحی در زندان زابل به دار آویخته شد.
 روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه زندانی  محمد نبی علی زهی ۳۵ ساله از اتباع افغانستان  که ۶ سال در زندان زابل  زندانی بود  در محوطه زندان توسط نیروی  سپاه پاسداران ولی فقیه  به اتهام داشتن مواد مخدر اعدام شد. این زندانی را روز چهارشنبه از بند ۲ زندان زابل خارج  و در راهرو نگهبانی زندان که در معرض هوای سرد  است ابتدا به دستها و پاهای او  دستبند و پابند زدند و سپس وی را  به ستون آهنی بستند . او تا صبح امروز که به میدان دار برده می شد  ساعتها در این وضعیت غیر انسانی  قرار داده شده بود و از غذا ، آب و استراحت محروم بود . اعمال قرون وسطایی و ضدبشری  رژیم ولی فقیه علیه زندانیان مرزی را نمی شناسد.
موج اعدام ها بصورت گسترده و مخفیانه بطور روزانه در زندانهای ولی فقیه به اجرا در آورده می شود . اعدامها  توسط آخوند صادق لاریجانی منصوب آخوند علی خامنه ای مورد تایید  و دستور اجرای آنها نیز  توسط همین فرد صادر می شود. اعدام ها توسط نیروهای سپاه پاسداران که در زندان مشغول بکار هستند به اجرا در آورده می شود.
  فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های جمعی در ایران را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران مصرانه می خواهد برای پایان دادن به اعدام های جمعی، پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ برابر با ۰۹ مارس ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: