۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

نامه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان خطاب به کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا


با عرض سلام خدمت خانم کاترین اشتون ،
خانم اشتون در حالی وارد ایران می شوید که اعدام ها در ایران بصورت روزانه ادامه دارد و بخصوص در زندان زاهدان که اخیرا  اعدام ها از هفته ای بودن به روزانه تبدیل شده است . تا به حال تعداد زیادی  از زندانیان سیاسی  بلوچ را اعدام کرده اند و تعداد بسیار زیاد دیگری در انتظار اجرای حکم اعدام هستد. نه تنها زندانیان سیاسی را اعدام می کنند بلکه اشخاص دیگر را به بهانه های مختلف اعدام کرده و می کنند.
 به منازل مردم در شهر ها و روستاها و به محل کار و حتی در خیابانها به جوانان یورش می برند و  آنها را به بهانه تروریست بودن دستگیر کرده  و به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات منتقل می کنند   و با زور شکنجه اعتراف به ناحق گرفته و هنوز هم این شکنجه ها ، ظلم و ستم ها ادامه دارد در وزارت اطلاعات و سپاه مرکز بلوچستان زاهدان. به چند مورد از شکنجه ها در وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران اشاره می کنیم؛  دریل کردن پاها، لخت کردن و به تختی به نام معجزه بستن و به کف پا زدن با یک کابل،  یک کلاه آهنی به سر گذاشتن و به برق وصل کردن که باعث برق گرفتگی شخص می شود، ناخن پاها را بیرون آوردن، سنگ بستن به بیضه ها به مدت طولانی، آویزان کرده به مدت چند روز، ماهها و سالها در تک سلول نگهداشتن بدون تلفن و ملاقات با خانواده و شکنجه های زیاد دیگر.
در منطقه بلوچستان مردم بلوچ را به بهانه های مختلف سرکوب می کنند و حق و حقوق ملت بلوچستان را پایمال کرده و می کنند.
 توهین به عقاید اهل سنت نه تنها در زندان بلکه در شهرهای مختلف بلوچستان این مسئله از طریق  رسانه ها و مجامع عمومی صورت می گیرد. علماها را که سخن حق می گویند مورد شکنجه قرار داده و خیلی ها را در زندان انداخته اند و در سالهای گذشته چند مورد اعدام کرده اند،   این ظلم ها و ستم ها ادامه دارد حتی در زندانها بخصوص روی زندانیان سیاسی فشارهای خیلی زیادی است . در اینجا آزادی بیان نیست .
لذا ما از شما مقام عالی تقاضا داریم که در مذاکراتتان با مسئولین رژیم مسئله حقوق بشر را در صدر مذاکرات خود قرار دهید و خواستار توقف بی درنگ اعدام ها وشکنجه ها و زندانی کردن مردم که به دلیل اعتقادات مذهبی، سیاسی و دفاع از حقوق قومی خویش تلاش می کنند و همچنین خواستار آزادی بلادرنگ زندانیان سیاسی در ایران و بلوچستان ایران هستیم  و   از حق و حقوق ما دفاع کنید و جلوی ظلم و شکنجه ها و قتل عام را در بلوچستان  بگیرید.
با تشکر،

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان مرکز بلوچستان ایران
اسفند ۱۳۹۲
جیهند ریگی، ناصر ریگی، عبدالغنی گنگوزه ای ریگی، محمد حسین ریگی، خسرو ریگی، امان الله ریگی، فهیم ریگی، جبار ریگی، وحید شه بخش، محمود شه بخش  ، عابد بمپوری، اسحاق کلکلی، میثم چندانی، بشیراحمد حسین زهی، عبدالخالق جفادار شاهوزهی، یعقوب جهانی، گل محمد بلیدهی، یوسف ریگی، ملک محمد آبادیان، جواد آبادیان، نظام آبادیان، وحید هود،زبیر هود




گزارش فوق به دفتر سیاست خارجی اتحادیه اورپا
 زیر ارسال گردید

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: