۱۳۹۲ اسفند ۱۹, دوشنبه

تبعید خبرنگار زندانی کرد به زندان مرکزی زاهدان به دلیل نوشت نامه سرگشاده به آخوند حسن روحانی

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» عدنان حسن پور  زندانیان سیاسی و خبرنگار هموطن کرد به زندانی مرکزی زاهدان  تبعید گردید.
طی روزهای گذشته زندانی سیاسی و خبرنگار هموطن کرد عدنان حسن پور به زندان مرکزی زاهدان تبعید کردید. گفته می شود که علت تبعید وی به زندان مرکزی زاهدان نوشتن نامه سرگشاده  به آخوند حسن روحانی رئیس جمهور ولی فقیه آخوند علی خامنه ای می باشد . او در حال حاضر در بند ۶ زندان مرکزی زاهدان زندانی  می باشد.
تبعید  ایر خبرنگار زندانی به زندان زاهدان به منظور تحت فشار قرار دادن وی و خانواده اش می باشد خانواده وی  به دلیل مسافت طولانی و هزینه های بسیار زیاد به راحتی قادر به ملاقات با وی نخواهند بود.
خبرنگار زندانی عدنان حسن پور در بهمن ماه ۱۳۸۵ دستگیر و چندین ماه در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات  تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او در خرداد ماه ۱۳۸۶ در دادگاه انقلاب  مریوان به اعدام محکوم شد . در اثر فشارهای بین المللی و داخلی حکم وی ابتدا به ۳۱ سال و سپس به ۱۶ سال  زندان تقلیل یافت.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبعید خبرنگار زندانی عدنان حسن پور به صرف نوشتن  نامه سرگشاده  به آخوند حسن روحانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر  خواستار فشار بر روی رژیم ولی فقیه برای پایان داد به فشار و اذیت و آزار زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ برابر با۱۱ مارس ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: