۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط هموطنان مسیحی دستگیر شده در بازداشتگاه اداره اطلاعات شوش


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» از وضعیت و شرایط هموطنان مسیحی که در شوش دانیال دستگیر شده اند هیچ خبری در دست نیست.
 از وضعیت و شرایط سه هموطن مسیحی که روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه با یورش مسلحانه مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به اداره اطلاعات شوش منتقل شده ا ند علیرغم گذشت چندین روز هیچ خبری در دست نیست.  هموطنان مسیحی بازداشت شده به نام های امین خاکی خادم کلیسا  ، خسرو بارون زاده معروف به دانیال و رحمان بهمن  معروف به ضیا می باشند.
خانواده های آنها طی این مدت روزانه به اداره اطلاعات شوش مراجعه می کنند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیزان خود هستند اما بازجویان وزارت اطلاعات به خانواده می گویند که در این باره چیزی نخواهند گفت و آنها را تهدید می کنند که دیگر به اداره اطلاعات مراجعه نکنند.
از طرفی دیگر افراد آزاد شده بخصوص همسران این بازداشت شده ها تا به حال حداقل ۲ بار در اداره اطلاعات شهرستان شوش مورد بازجویی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته اند و با برخوردهای غیر انسانی ، رفتارهای وحشیانه و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات مواجه بودند.
بازجویان وزارت اطلاعات همزمان با یورش مسلحانه و دستگیری ۸ هموطن مسیحی که در کنار رودخانه کرخه شوش در پیک نیک و صرف غذا بودند به منازل آنها یورش بردند و منازل آنها را مورد بازرسی وحشیانه قرار دادند و وسایل شخصی آنها را ضبط نمودند از جمله وسایلی که بازجویان وزارت اطلاعات با خود بردند عبارتند از کامپیوتر،کتاب ، جزوات، دست نوشته ها، دفتر تلفن خانودگی و موارد متعدد دیگر.
لازم به یاد آوری است که این خانواده های مسیحی که ۸ نفر بودند روز ۱۴ اسفند ماه در کنار رودخانه کرخه شوش در حال پیک نیک و صرف غذا بودند که مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند در این یورش یک ماشین مینی بوس و ۲ دستگاه ماشین سواری وزارت اطلاعات شرکت داشت که مملو از مامور بودند. مامورین وزارت اطلاعات  با برخوردهای وحشیانه و ضرب و شتم آنها را دستگیر و به اداره اطلاعات شوش معروف به ستاد خبری منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات این اعمال وحشیانه و غیر انسانی را بدستورآخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوند حسن روحانی  که مجری سیاست سرکوبگرانه آخوند علی خامنه ای در ایران است،انجام می دهند.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش  مسلحانه ،ضرب و شتم ، دستگیری ، بازرسی و سرقت اموال شخصی ، بازجویی و ادامه بازداشت هموطن مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی هموطنان مسیحی دستگیر شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ برابر با۱۱ مارس ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: