۱۳۹۲ تیر ۳۱, دوشنبه

سیزدهمین روز اعتصاب غذای یک زندانی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»   زندانی شهرام  پورمنصوری در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه وارد سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود شد.
در یک اقدام غیر انسانی در سیزدهمین روز اعتصاب غذای زندانی شهرام پورمنصوری کولری را که با هزینه خود خریداری کرده بود تا در گرمای شدید حاکم بتواند تا حدی فرعی را خنک نگهدارد ، به منظور فشار آوردن بر این زندانی ،امیری معاون زندان و از شکنجه گران زندان گوهردشت کولر را از این فرعی  خارج نمود و با خود برد.
در طی مدت اعتصاب غذای این زندانی تقریبا روزانه یا وی را احضار می کردند و یا خود آنها به سلول وی مراجعه می کردند و با تهدید و وعده های دروغین بدون اینکه به خواسته های وی رسیدگی نمایند سعی و تلاش نمودند تا او را از ادامه اعتصاب غذا باز دارند.اما شرایط طاقت  فرسا و غیر انسانی در زندان باعث شده است که راهی جز اعتصاب غذا برای وی باقی نگذارد.
 زندانی شهرام پورمنصوری ازچهارشنبه ۱۹ تیرماه پس از مدتها پیگیری برای رسیدگی  به  وضعیت و شرایط غیر انسانی که در آن زندگی می کند و عدم پاسخگویی مسئولین زندان، اقدام به اعتصاب غذا نمود.
خواسته های زندانی شهرام پور منصوری  به قرار زیر می باشد:
۱ـ پایان دادن به نگهداری او و برادرش در فرعی زندان که شرایطی مشابه سلول انفرادی را دارد.
۲ـ برخورداری از حداقل امکانات اولیه انسانی در زندان مانند: درمان، غذا، بهداشت
۳ـ پایان دادن به فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارهای مستمر
این زندانی اعلام کرده است تا زمانی که به خواسته هایش رسیدگی نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
زندانی شهرام پورمنصوری  ۳۲ ساله  نزدیک به ۱۳ سال است که در زندان بسر می برد . او در سال ۱۳۷۹ هنگامی که می خواست از جهنم ولی فقیه از طریق به کنترل در آوردن  یک هواپیما فرار کند  دستگیر و از آن زمان تا به حال در شرایط غیر انسانی در زندان بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه این زندانی که او را بسوی اعتصاب غذا سوق داده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی  مانند آخوند صادق لاریجانی و آخوند مصلحی به مراجع بین المللی است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۳۱ تیر ۱۳۹۲ برابر با ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: