۱۳۹۲ تیر ۱۳, پنجشنبه

یک نوجوان زندانی جزء اعدام شدگان گروهی در زندان گوهردشت کرج می باشد



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعدام ۸  زندانی در زندان گوهردشت کرج  .
روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۱۰ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به پای چوبه دار برده شدند که ۸ نفر از آنها به دار آویخته شدند. زندانیان اعدام شده از بندهای ۳،۲ و ۶ زندان گوهردشت کرج می باشند. یکی از اعدام شدگان ،زندانی سعید افشار ۲۵ ساله بود وی در سنین نوجوانی دستگیر شده  و بیش از ۱۰ سال در زندان بسر می برد که صبح روز چهارشنبه اعدام گردید. او در بند ۳ زندان گوهردشت کرج زندانی بود.
زندانی دیگر، کریم تاراج حدودا ۳۲ ساله بود وی ۴ سال در زندان بسر می برد.او اهل ایلام است و گفته می شود اجرای حکم اعدام وی را به دلیل درگیری مسلحانه برادرش با فرماندار ایلام که مدتی پیش صورت گرفت و برادرش در این درگیری کشته شد،  تسریع گردید
دیگر اعدام شده ها ، محمد جعفری از بند ۶ و علی یادگار از بند ۲ می باشند. از هویت سایر زندانیان اعدام شده هنوز خبری در دست نیست.
موج جدید اعدام ها پس از انتصاب آخوند روحانی به عنوان رئیس جمهور که با شعار فریبکارانه تدبیر و عقلانیت همانند اسلاف پیشینش با شعارهای فریبکارانه گفتگوی تمدنها و دولت مهروزی به روی کار آمدند با شدت بیشتری   آغاز شده است. رژیم ولی فقیه خود نیزبه غیر انسانی و غیر قانونی بودن این اعدام ها واقف است که تا این لحظه از انتشار خبر آنها خودداری می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام های گروهی در زندان گوهردشت کرج و بخصوص اعدام جوان زندانی سعید  افشار که در سن نوجوانی دستگیر شده بود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به مراجع قضایی بین المللی است.   
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران
۱۳  تیر ۹۲ برابر با ۰۴  ژولای ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: