۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

ضرب و شتم و بازرسی بدنی تحقیر کننده زندانیان در زندان زاهدان



بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»اعتراض زندانیان به بازرسیهای تحقیر کننده و توهین آمیز و متعاقب آن   ضرب و شتم وحشیانه  زندانیان معترض به این رفتارهای غیر انسانی .
روز یکشنبه ۲۳تیر ماه زندانیان بی دفاع بند ۳ به منظور ملاقات با خانواده های خود راهی سالن ملاقت می شوند.زندانبانان ولی فقیه زندانیانی که از بند به سالن ملاقات می روند را در کانکسی می برند و مورد بازرسی تحقیر آمیز و توهین کننده قرار می دهند. زندانیان ناچار هستند تمامی لباسهای خود ، حتی لباسهای زیر خود را در بیاورند و تمامی نقاط بدنشان به اصطلاح مورد بازرسی بدنی قرار می گیرد.در حین بازرسی بدنی حرفهای توهین آمیز و واکنش زا به زندانی گفته می شود.
زندانی علیرضا ده مرده فرزند محمد امیر به این رفتارهای تحقیر کننده و توهین آمیز  پاسداربندها اعتراض می کند. این زندانی خطاب به پاسداربندها می گویید: شما مثل اینکه اصلا انسانیت سرتون نمیشه ما اینجا انسانیم شلوار را می کشید پایین و  ...
پاسداربندها با این اعمال توهین آمیز و تحریک کننده سعی داشتند زندانیان را وادار به واکنش نمایند و سپس به آنها یورش ببرند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. در پی اعتراض زندانی علیرضا ده مرده ۳ پاسداربند به سمت وی یورش برده و او را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار دادند و در حالی که خانواده وی مدت طولانی در زیر تابش شدید آفتاب و گرما قرار داشتند او را ممنوع ملاقات نمودند و به بند بازگرداندند.
اسامی پاسداربندهایی که این زندانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند به قرار زیر می باشند:مهدی نوری،موسی رضایی  و سرگلزایی .
اکثر زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی هموطن بلوچ زندان زاهدان به خاطر رفتارهای توهین آمیز و تحقیر کننده از ملاقات با خانواده هایشان خوداری می کنند.بازرسی های بدنی  در زندان زاهدان به حدی غیرانسانی و تحقیر کننده است که بسیاری از زندانیان از رفتن به سالن ملاقات امتناع می کنند و اگر زندانی به این رفتارهای غیر انسانی اعتراض کند به صورت گروهی وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و یا او را در جلوی چشم سایر همبندیانش کاملا عریان می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ضرب و شتم این زندانی ، جلوگیری از ملاقات وی با خانواده اش  و بازرسی های غیرانسانی و توهین آمیز زندانیان به هنگام ملاقات با خانواده هایشان را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه به دادگاههای بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ تیرماه ۹۲ برابر با ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: