۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

وضعیت وخیم یک زندانی در حال اعتصاب غذای خشک در زندان بندر عباس


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی در اعتراض به شرایط غیر انسانی و توجه نکردن به مسائل حقوقی اش اقدام به  اعتصاب غذای خشک نمود.
روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه زندانی ارسلان باقر زاده شغل گشاورز  که ۷ سال است در زندان بسر می برد  به دلیل عدم رسیگی حقوقی به شرایطش و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی در زندان بندر عباس اقدام به اعتصاب غذای خشک نمود. او به اتهام قتل زندانی می باشد اما خانواده شاکی ۴ سال است که حاضر به رضایت دادن و آزاد شدن این زندانی هستند ولی ارگان سرکوبگری تحت عنوان شورای حل اختلاف حاضر به احضار شاکی و رسیدگی به این پرونده نمی باشد. روز جمعه ۴ مرداد ماه در گرمای شدید ، هوای دم کرده و نفس گیر در زندان بندرعباس ، تعرق زیاد بدن وی و عدم  نوشیدن آب باعث تسریع  یافتن وخامت جسمی این زندانی شد.این زندانی به سختی قادربه صحبت  کردن می باشد.
این زندانی پیش از این در سال ۹۰ به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت حقوقی اش اقدام به خودزنی نموده بود ولی به طرز معجزه آسایی نجات یافت
زندانبانبان ولی فقیه در طی این مدت حتی حاضر به دیدن و شنیدن حرفهای این زندانی نشده اند و تمامی دلایل حاکی از آن است که قصد قتل این زندانی را دارند.زندانبانان ولی فقیه به دلیل شکنجه و جنایت علیه زندانیان از هرگونه انسانیت و عطوفت انسانی تهی شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به جان این زندانی بی دفاع اظهار نگرانی می نماید و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ار جاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی و آخوند مصلحی که هردو از جنایتکاران علیه بشریت و در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر می باشند به دادگاه های بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۵ مرداد ۱۳۹۲ برابر با ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: