۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

شیوه ضیافت ماه رمضان زندانبانان ولی فقیه در زندان بندرعباس


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قطع جیره غذایی صبحانه زندانیان و کاهش یافتن جیره غذایی آنها به افطار و سحری  و حتی زندانیان بیمار درطی روز حق خوردن غذا را ندارند.
با آغاز ماه رمضان فشارها، اذیت و آزارها و محدودیتهای غیر انسانی به شکل طاقت فرسایی علیه زندانیان در زندان مرکزی بندر عباس  افزایش یافته است.از جمله : قطع کامل جیره غذایی صبحانه زندانیان، کاهش یافتن جیره نان زندانیان به نصف ، دادن ۲ وعده جیره نهار و شام با کمیت و کیفیت بسیار پایین برای افطار و سحری ، زندانیان در طی روز حتی آنهایی که بیمار هستند حق نوشیدن آب و خوردن غذا را ندارند. این در حالی است که درجه حرارت در بندرعباس بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد می باشد.اما شرایط در زندان وحشتناکتر بوده  برخی سلولها فاقد تهویه و وسایل خنک کننده می باشند و سلولهایی که از وسایل خنک کننده برخوردارند به دلیل در نظر نگرفتن حجم سلول و تجمع بیش از حد ظرفیت در این سلولها ، وسایل خنک کننده  جوابگو نمی باشند. شرایط به حدی حاد است که زندانیان به سختی قادر به نفس کشیدن می باشند.
از طرفی دیگر  خراب بودن سیستم فاضلاب زندان و بالا زدن آن باعث شده است که حیاط بند و حتی قسمتهایی از بند آلوده شود.بوی تعفن حاکم بر حیاط و درون بند ، فشار مضاعف و مستمری است که زندانیان باید تحمل کنند.
مدتی است که در زندان بندرعباس روزهای پنجشنبه جزء روزهای تعطیل اعلام شده است.تعطیلی به منزله اینکه زندانیان محروم از تماس با فرزندان، همسران و خانواده خود می باشند و معمولا به خاطر تعطیل بودن ،فشارهایی که در طی هفته به صورتهای مختلف علیه زندانیان بکار برده می شود بدلیل نبود زندانبانان کاهش می یابد اما مدتی است در این روز فردی به نام براری مدیر حفاظت زندانهای استان هرمزگان  با مراجعه به بندهای مختلف زندان شروع به اذیت و آزار زندانیان می کند.این فرد در آخرین مراجعه خود به بند ۱ چند زندانی را به شیوه غیر انسانی در خود بند و در مقابل سایر زندانیان  بازجویی کرده از جمله این زندانیان اسماعیل خادم، محسن رضایی، محمد زبیری، اسماعیل سلیمانی بودند، درحالیکه طبق قوانین سازمان زندانهای ولی فقیه اصولا مدیر حفاظت زندان حق بازجویی خودسرانه یا غیر خودسرانه را در بند ندارد و اگر قرار به بازجویی باشد در محل اداره حفاظت و به وسیله ابواب جمعی اداره حفاظت زندان انجام می شود.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  شدت یافتن رفتارهای غیر انسانی ، محدودیتها و اذیت و آزار زندانیان در زندانهای ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت  خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی و مصلحی به دادگاه های بین المللی است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ تیرماه ۹۲ برابر با ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: