۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

پنجمین روز اعتصاب غذای یک زندانی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی شهرام  پورمنصوری در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه  ۵ روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.
چهارشنبه ۱۹ تیرماه زندانی شهرام  پورمنصوری ۳۲ ساله  پس از مدتها پیگیری برای رسیدگی  به  وضعیت و شرایط غیر انسانی که در آن زندگی می کند و عدم پاسخگویی مسئولین زندان، اقدام به اعتصاب غذا نمود.
خواسته های زندانی شهرام پور منصوری  به قرار زیر می باشد:
۱ـ پایان دادن به نگهداری او و برادرش در فرعی زندان که شرایطی مشابه سلول انفرادی را دارد.
۲ـ برخورداری از حداقل امکانات اولیه انسانی در زندان مانند: درمان، غذا، بهداشت
۳ـ پایان دادن به فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارهای مستمر
این زندانی اعلام کرده است تا زمانی که به خواسته هایش رسیدگی نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. از طرفی دیگر روز یکشنبه ۲۳ تیرماه زارع معاون قضایی زندان گوهردشت و امیری از شکنجه گران زندان که در حال حاضر به عنوان معاون زندان گوهردشت است در سلول این زندانی حضور یافتند و با وعده و وعید از او خواستند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد. اما  زمانی که با مخالفت این زندانی مواجه شدند امیری  و زارع او را تهدید نمودند و گفتند : نهایتا می افتی و می میری و ما هم گزارش آن را می نویسیم و تمام میشه میره مثل کسانی که اینجا مردند.
زندانی شهرام پورمنصوری  ۳۲ ساله  نزدیک به ۱۳ سال است که در زندان بسر می برد . او در سال ۱۳۷۹ هنگامی که می خواست از جهنم ولی فقیه از طریق به کنترل در آوردن  یک هواپیما فرار کند  دستگیر و از آن زمان تا به حال در شرایط غیر انسانی در زندان بسر می برد.
در حال حاضر اعتصاب غذا در زندانهای زاهدان ( محمد امین آگوشی و ایرج محمدی) زندان سمنان،زندان تبریز به دلیل شرایط غیر انسانی ادامه دارد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و اذیت و آزارها علیه این زندانی که او را بسوی اعتصاب غذا سوق داده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی  مانند آخوند صادق لاریجانی و آخوند مصلحی به مراجع بین المللی است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۲۳ تیر ۱۳۹۲ برابر با ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: