۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

وادار کردن امام جمعه اهل سنت راسک وفرزندش تحت شکنجه های جسمی به اعترافات تلویزیونی



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» شکنجه های جسمی و روحی امام جمعه راسک ،فرزندش و تعدادی از کسانی که همراه وی دستگیر شدند  به منظورگرفتن اعترافات تلویزیونی .
مولوی نقش بندی حدودا ۷۰ ساله امام جمعه اهل سنت شهر راسک  استان سیستان و بلوچستان ،فروردین سال ۹۱ دستگیر  و از آن زمان تاکنون همراه با فرزندش غفار نقش بندی ۴۰ ساله وآقای ملک محمد آبادیان حدودا ۵۰ ساله و حداقل ۷ نفر دیگر   در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات  زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار دارند.
مولوی نقش بندی از مدتی پیش تحت شکنجه های وحشیانه  جسمی و روحی و همچنین تزریق آمپول اعتراف گیری قرار دارد.
غفار نقش بندی فرزند امام جمعه اهل سنت راسک بطور روزانه به اتاق شکنجه برده می شود یکی از شکنجه های وحشتناک که علیه وی بکار برده اند آویزان کردن وزنه سنگین برای مدتی به بیضه های وی است. بازجویان وزارت اطلاعات آمپولهایی به آنها تزریق می کنند که باعث بهم ریختگی روحی و بی حالی  آنها و ایجاد شرایط استرس شدید و غیر قابل تشریح می شود.
بازجویان وزارت اطلاعات  با تزریق آمپول و شکنجه های طاقت فرسا  و وحشیانه آنها را در مقابل دوربین وادار به اعترفات تلویزیونی علیه خود  نموده اند. از جمله مواردی که بازجویان وزارت اطلاعات آنها را وادارمی کنند  تا در مقابل دوربین عنوان کنند عبارتند از : قتل ، تجاوز به زنان در مدرسه اهل سنت و موارد متعدد دیگر.
از طرفی دیگر دادستان زاهدان محمد مرزیه در مصاحبه ای که با رسانه های  محلی انجام داده، اعلام کرده است که ۶ نفر از دستگیر شدگان راسک اعدام خواهند شد این در حالی است که آنها در شکنجه گاه وزارت اطلاعات قرار دارند و هیچ محاکمه ای صورت نگرفته است.
گرفتن اعترافات تلویزیونی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و اعلام محمد مرزیه مبنی بر محکومیت۶ نفر از آنها به اعدام نشان از نقشه شومی است که بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان ولی فقیه علیه آنها در سر دارند . معمولا بازجویان وزارت اطلاعات برای موجه نشان دادن اعمال ضدبشری خود وصدور احکام ضد انسانی اقدام به گرفتن اعترافات تلویزیونی می نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعمال شکنجه های وحشیانه  برای گرفتن اعترافات تلویزیونی که شیوه ای  لو رفته و شناخته شده از سوی بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی است را محکوم می کند و نسبت به خطری که جان این زندانیان عقیدتی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای نجات جان این زندانیان عقیدتی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۲۳ تیر ۱۳۹۲ برابر با ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: